رسانه اقتصاد ترابری ایران

آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های دولتی

دوشنبه, 3 مهر 1402
فقط تا 30 آذرماه امسال؛

پذیرش اسناد حمل با تاریخ مقدم بر ثبت‌سفارش ممکن شد

بانک مرکزی ایران به منظور جلوگیری از رسوب کالا در بنادر و همراهی با واردکنندگان کالا اسناد حمل ارائه شده از محل اعتبارات/بروات اسنادي يا حواله‌هاي ارزي با تاريخ صدور بارنامه مقدم بر تاريخ ثبت سفارش را تا تاریخ 30 آذرماه سال جاری امکان‌پذیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، مرتضی ستاک، مدیر کل مطالعات و مقررات ارزی بانک مرکزی و حسین باستانزاد در نامه‌ای خطاب به بانک‌های کشور اعلام کردند که به‌منظور مساعدت با واردکنندگان کالا جهت اصلاح رویه‌های تجاری مطابق با ضوابط و مقررات ابلاغی این بانک و جلوگیری از رسوب کالا در بنادر کشور به اطلاع می‌رساند پذیرش اسناد حمل ارائه شده از محل اعتبارات/بروات اسنادي يا حواله‌هاي ارزي با تاريخ صدور بارنامه مقدم بر تاريخ ثبت سفارش مربوط به موضوع بندهاي (٥-٣-١٣) از قسمت الف ، (١-١٠-١) از قسمت ج و (١-٦) قسمت د از بخش اول مجموعه مقررات ارزي ( كالا و خدمات ) حداكثر تا پايان آذر ماه سال جاري ( ١٤٠٢/٩/٣٠) منوط به درخواست متقاضي و پذيرش همه مسئوليت‌هاي مترتبه از سوي وي با رعایت سایر ضوابط و مقررات امکان‌پذیر است.

در این نامه، تاکید شده است که مهلت مذکور قابل تمدید نخواهد بود و در صورت ارائه اسناد حمل با مغایرت یادشده همه مسئولیت‌های مترتب بر عهده متقاضی خواهد بود.

در نامه یادشده از بانک‌های عامل خواسته شده است که مراتب را به همه شعب و واحدهای ارزی ذی‌ربط ابلاغ و بر حسن اجرای آن نیز نظارت کنند. همچنین خواهشمند است به منظور آگاهی مشتریان به نحو مقتضی در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *