رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل دریایی

سه شنبه, 7 فروردین 1403
چشم‌انداز اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ؛

مرسک خطر بازگشت به دریای سرخ را بسیار بزرگ می‌داند

با وجود تهدید مداوم حملات حوثی‌ها، مرسک تصمیم خود را برای ادامه مسیر کشتی‌های کانتینری خود از طریق دماغه امید نیک اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از پورت تکنولوژی، به دنبال تهدیدهای مداوم حملات حوثی‌ها، مرسک اعلام کرده است که همچنان تصمیم دارد مسیر کشتی‌های کانتینری خودش را از طریق دماغه امید نیک تعیین کند.

در حال حاضر، این لاینر هیچ برنامه قریب‌الوقوعی برای از سرگیری عملیات کشتیرانی در منطقه دریای سرخ ندارد.

با توجه به موقعیت مرسک به‌عنوان یکی از شرکت‌های کشتیرانی پیشرو در جهان، تصمیم آن تأثیر قابل‌توجهی در صنعت دارد و به‌طور بالقوه نشان‌دهنده ادامه نامحدود اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ است.

مرسک خوشحالی خود را از ظهور عملیات امنیتی اتحادیه اروپا، Aspides، به‌عنوان گامی مساعد در جهت افزایش ایمنی در منطقه و کاهش خطرات ناشی از عبور کشتی‌هایی که از دریای سرخ و به‌طور خاص از تنگه باب‌المندب عبور می‌کنند، گزارش کرد.

علیرغم پیشرفت‌های به‌ظاهر مؤثر، تجزیه و تحلیل داخلی مرسک، همراه با بینش‌های بازیابی شده از منابع خارجی، نشان‌دهنده افزایش سطح ریسک با فعالیت در منطقه است.

مرسک با اذعان به اینکه برخی از خطوط کشتیرانی دیگر یا از طریق دریای سرخ فعالیت خود را ادامه داده یا از سر گرفته‌اند، معتقد است که مسیر آن از طریق دماغه امید نیک و اطراف آفریقا، ماندگارترین و معقول‌ترین راه حلی است که بهترین ثبات زنجیره تامین را فراهم می‌کند. تغییرات شبکه پیچیده هستند و اجرای آنها زمان‌بر است و ما معتقدیم که تنها زمانی باید چنین تغییراتی را اجرا کنیم که بتوان آنها را در مدت زمان طولانی‌تری ادامه داد. ما همچنان معتقدیم که این تنها راه برای جلوگیری از اختلال بیشتر در شرایط فعلی است.

مرسک اعلام کرده است که اولویت اصلی ما ایمنی و رفاه خدمه‌مان و ایمنی کشتی‌ها و ایمنی و سلامت محموله‌های مشتریانمان است که در حال حمل‌و‌نقل آنها هستیم. ما امیدواریم که از سرگیری کشتیرانی از طریق دریای سرخ در آینده نزدیک امکان‌پذیر شود و متعهد هستیم که به‌روزرسانی‌های منظم در مورد پیشرفت‌ها را به مشتریان خود ارائه دهیم.

مرسک در اوایل ژانویه پس از یک حمله موشکی و تلاش برای سوار شدن به مرسک هانگژو در 30 دسامبر، عملیات خود را در دریای سرخ به‌طور نامحدود متوقف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *