رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

سه شنبه, 8 اسفند 1402
در آلمان برای دستیابی به حمل‌ونقل پایدار ساخته می‌شود؛

صندلی‌هایی از پوست کاکتوس و تور ماهیگیری برای هواپیما

به دنبال تلاش صنعت هوانوردی برای دستیابی به یک حمل‌ونقل پایدار، یک شرکت آلمانی به نام ریکارو (Recaro) صندلی‌هایی متشکل از مواد سازگار با محیط‌زیست برای استفاده در هواپیماها ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از یورونیوز، مسافران خطوط هوایی ممکن است به‌زودی روی صندلی‌های ساخته شده از پوست کاکتوس و تورهای ماهیگیری بنشینند، چراکه صنعت هوانوردی به‌سختی در تلاش است تا تقریباً هر کاری را برای تبدیل خود به یک صنعت حمل‌و‌نقل پایدار انجام می‌دهد.

در همین چهارچوب، یک شرکت آلمانی به نام ریکارو (Recaro) صندلی‌هایی متشکل از مواد سازگار با محیط‌زیست برای استفاده در هواپیماها ساخته است.

تشکچه این صندلی‌های کلاس اقتصادی از فوم بازیافتی تشکیل شده که از تشک‌های قدیمی گرفته شده‌اند. تکیه‌گاه‌های این صندلی‌ها نیز حاوی چوب و ترکیبی از چوب‌پنبه است.

جیب توری این صندلی‌ها نیز که در پشت آنها نصب می‌شود، از تورهای ماهیگیری رهاشده در دریاها و دریاچه‌ها ساخته شده است. از پوست کاکتوس نیز به‌عنوان جایگزینی برای چرم پلاستیکی یا چرم حیوانی روکش آنها استفاده شده است.

سازندگان می‌گویند یکی از ملزومات طراحی پایدار صندلی‌ها این بود که آنها سنگین‌تر از یک صندلی معمولی نباشند تا به این صورت به مصرف سوخت هواپیما اضافه نشود.

مارک هیلر، مدیر اجرایی شرکت ریکارو، که با محصول تازه در نمایشگاه هوایی سنگاپور شرکت کرده بود در این باره گفت: «قطعات به کار رفته باید وزن یکسان یا حتی کمتر از وزن قطعات سنتی صندلی‌ها داشته باشند. در غیر این صورت، کمکی نخواهند کرد.»

به گفته هیلر، این صندلی‌ها که ۸۰ درصد از مواد قابل بازیافت ساخته‌ شده‌اند در سال جاری به صورت تجاری در دسترس خواهند بود و انتظار می‌رود نخستین تحویل آنها حداکثر در سال ۲۰۲۵ انجام شود؛ چرا که برخی از قطعات آنها هنوز نیاز به دریافت تاییدیه و مجوز دارند.

هیلر یادآور شد که از هم‌اکنون شرکت‌های هواپیمایی «ایر ایندیا» هند و «ساوت‌وست» آمریکا به صف مشتریان این صندلی‌ها پیوسته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *