رسانه اقتصاد ترابری ایران

مترو

سه شنبه, 18 مهر 1402
بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید مترو پس از 8 سال؛

آغاز پذیرش مسافران در 4 ایستگاه متروی تهران

3 ایستگاه در خط 6 و یک ایستگاه در خط 7 متروی تهران از امروز پذیرای مسافران هستند. با بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها، مجموع طول خطوط بهره‌برداری‌شده در متروی تهران و حومه  به ۲۷۹  کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به ۱۵۵ ایستگاه رسید.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، 3 ایستگاه شهران، شهید علی‌وردی (کوهسار) و شهرزیبا از خط 6 و همچنین ایستگاه میدان کتاب در خط 7 متروی تهران از امروز پذیرای مسافران هستند.

براساس این گزارش، مجموع طول ایستگاه‌های مذکور 8.5 کیلومتر بوده و عملیات اجرایی آنها که از سال 1394 آغاز شده بود، امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه درباره خط 6 متروی تهران، گفت: «این خط تاکنون با ۱۷ ایستگاه در قالب ۲۷ کیلومتر مسیر به شهروندان و مسافران متروی پایتخت سرویس‌ می‌داد که در حال حاضر با افتتاح ۳ ایستگاه جدید، تعداد ۲۰ ایستگاه و ۳۳/۵ کیلومتر مسیر از محدوده دولت‌آباد تا کوهسار در خدمت مسافران شهر زیرزمینی قرار گرفت.»

او تصریح کرد: «با بهره‌برداری از ایستگاه میدان کتاب، خط هفت مترو با ۲۵ کیلومتر و ۲۱ ایستگاه دسترسی شهروندان و مسافران مترو به شمال غرب پایتخت تسهیل می شود.»

در ادامه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه درباره شیوه سرویس‌دهی در خط 6 متروی تهران، توضیح داد: «ساعت فعالیت ایستگاه‌های جدید همانند همه ایستگاه‌های خطوط درون‌شهری از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ساعت ۲۲:۰۰ است و فاصله حرکت قطارها در خط شش ۱۵ دقیقه و در خط هفت ۱۲ دقیقه است.»

گفتنی است؛ با بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها، مجموع طول خطوط بهره‌برداری‌شده در متروی تهران و حومه  به ۲۷۹  کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به ۱۵۵ ایستگاه رسید؛ بنابراین با افتتاح این ایستگاه‌های جدید، بر اساس برآوردهای اولیه، دست‌ کم ۷۰ هزار سفر روزانه به ظرفیت سفرهای مترو اضافه می‌شود.

خاطرنشان می‌سازد؛ علاوه بر ایستگاه‌ها و خطوط جدید مترو، عملیات حفاری خط ۱۰ مترو به طول ۴۵ کیلومتر شامل ۳۳ ایستگاه نیز آغاز می‌شود که از محله وردآورد در منتهی‌الیه غرب تا فلکه سوم تهران‌پارس در منتهی‌الیه شرق تهران امتداد دارد و ۶ منطقه شامل مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۲۲ را تحت پوشش قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *