رسانه اقتصاد ترابری ایران

چهارشنبه, 1 دی 1400

حذف مالیات ساخت آزاد راه

معاون وزیر راه و شهرسازی از حذف کامل مالیات برای ساخت آزاد راه در برنامه بودجه سال 1401 خبر داد.

خیرالله خادمی در پاسخ به سوال خبرنگار«ترابران» خاطرنشان کرد:آقای وزیر در همین مدت کوتاه بسته های خوبی برای رفع مشکلات تهیه کرده است که  در برنامه بودجه سال 1401 چند پیشنهاد داده شده است، از جمله این پیشنهادها حذف کامل مالیات برای ساخت بخش آزادراهی است .

خبرنگار ترابران، از مدیرعامل شرکت توسعه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پرسش کرد؛ در شرایطی که پیمانکاران از وزارت مسکن طلب دارند، شما چگونه می توانید از بخش خصوصی برای توسعه برنامه های عمرانی بهره ببرید.

خادمی در پاسخ به این سوال ادامه داد : در گذشته سقف سود سرمایه گذاران بین سه تا چهار درصد بود که هم اکنون در حال بستن اولین قرارداد با پنج درصد سود هستیم و آقای وزیر در برخی از جاها سود 6 تا 7 درصدی را برای افزایش جذبه سرمایه گذاری ایجاد میکند .

وی با اشاره به اینکه درصد مشارکت در گذشته 70 درصد سرمایه گذار و 30 درصد دولت بود اظهار کرد: با توجه به تورم و حجم زیاد نقدینگی ، بسیاری از سرمایه گذارها قدرت مالی ندارند به همین دلیل دچار مشکل شده و تغییراتی در این درصد ایجاد کردند.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد : در حال ایجاد شرایطی هستند که با احداث آزاد راهها ، خدماتی را در حاشیه آزاد راهها یا شهرهای جدید و مناطق تفریحی توسط سرمایه گذار و بخش شهرسازی ایجاد شود که بسته را برای سرمایه گذارها شیرین تر می کند که در حال انجام است .

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه در برخی از جاها که معادن بزرگ وجود دارد شرکتهای بزرگ برای احداث مسیرهای ریلی ، احداث بزرگراه و در برخی از جاها برای تعمیر جاده ها کمک مالی و مشارکت دارند ولی این به صورت ثابت نیست .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *