رسانه اقتصاد ترابری ایران

مترو

چهارشنبه, 11 بهمن 1402
ضرورت هوشمندسازی مترو با هدف افزایش ایمنی؛

متروی تهران به سامانه هشدار زلزله مجهز می‌شود

مدیرعامل شركت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: «دسترسی‌های اولیه به سامانه هشدار سریع زلزله در مرکز فرمان مترو  ایجاد شده و منتظریم تا این سامانه پس از نصب نرم‌افزار توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران فعال شود.»

به گزارش پایگاه خبری ترابران، مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به ضرورت سامانه هشدار سریع زلزله در فضاهای زیر سحطی به‌ویژه مترو، اظهار کرد: «با همکاری و مشارکت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران این پروژه به مراحل پایانی نزدیک شده است.»

او ادامه داد: «در حال حاضر، زیرساخت‌های شركت بهره‌برداری متروی تهران و حومه آماده دریافت سیگنال از سامانه هشدار زلزله است.»

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه هوشمندسازی را با هدف بالا بردن ایمنی مترو در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران ضروری خواند و گفت: «در این حوزه فعالیت‌های گسترده‌ای در خطوط ۶ و ۷ مترو انجام شده و علاوه‌بر آن دسترسی‌های اولیه به سامانه هشدار زلزله در مرکز فرمان مترو ایجاد شده است و منتظر هستیم تا این سامانه پس از نصب نرم‌افزار توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، فعال شود.»

درستی در پایان خاطرنشان کرد: «با توجه به خطر زلزله در تهران و ضرورت افزایش آمادگی، پیش‌بینی و به‌کارگیری سامانه هشدار سریع زلزله در فضاهای زیرسطحی، به‌ویژه مترو بسیار مؤثر است.»

تعداد دیدگاه‌ها: 1

  1. حرف از هوشمند سازی ست و پدافند غیر عامل . اینبار استقرار سامانه هشدار زلزله در مترو. یک پروژه جدید و آماده سازی زیر ساخت های شركت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای دریافت سیگنال ها. منتظر نصب نرم افزار توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هستند. نگفته اند با چه هزینه ای.
    خیلی خوب، دستشان درد نکند.وعده شیرینی ست .اما در شرایطی که تعداد زیادی از ناوگان مترو تهران اندر خم تعمیر اساسی هستند و در راه ماندگی قطار ها به حد نگران کننده ای رسیده و برای برق رسانی به مترو پرند ، افتتاح پروژه را ماه ها به تعویق انداختند و وعده افتتاح فقط یک خط از این مترو را به مقامات کشوری میدهند و در حالی که هدوی این خط دو ساعت !!! است ، آیا میشود از هوشمند سازی و استقرار سامانه هشدار زلزله در مترو صحبت کرد؟ مگر نباید همه چیزمان به همه چیزمان بیاید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *