رسانه اقتصاد ترابری ایران

چهارشنبه, 26 آبان 1400

سیل کانادا؛بسته شدن خطوط ریلی ونکوور

یک نفر در اثر رانش زمین و جریان گل و لای در 160 کیلومتری شمال شرقی ونکوور کشته شده است. تا کنون دو نفر مفقود شده اند.سیل و رانش زمین در کانادا باعث مرگ یک نفر و بسته شدن خطوط ریلی و جاده‌های مهم اطراف شهر ونکوور کانادا شده است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، باران‌های سیل آسای گذشته در استان بریتیش کلمبیا ، مسیرهای دو شرکت ریلی در کانادا به سمت بندر ونکوور را مسدود کرده است.

متی پولیکرونیس سخنگوی بندر ونکوور گفت: تمامی خدمات ریلی بندر ونکوور به دلیل سیل متوقف شده است.

یک نفر در اثر رانش زمین و جریان گل و لای در 160 کیلومتری شمال شرقی ونکوور کشته شده است. جریان گل و لای باعث رانش خودروها در این منطقه شد. به گفته پلیس کانادا جسد این زن در نزدیکی لیلوئت در حدود ۲۵۰ کیلومتری ونکوور پیدا شد.

به گفته مقامات تا کنون دو نفر مفقود شده‌اند و گروه‌های جست و جو و امداد و نجات در حال بررسی آوارها هستند.

هزاران نفر دیگر هم به دلیل این توفان فوق العاده که روز دوشنبه رخ داد مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

در بندر ونکوور روزانه حدود 550 میلیون دلار کانادا (440 میلیون دلار امریکا) کالا جا به جا می‌شود. کالاهایی مانند خودرو، کالاهای مصرفی یا اقلام اساسی.

سیل به صورت موقت جابه‌جایی گندم و کانولا از کانادا را متوقف کرده است. کانادا یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات به جهان است و قطارهای کانادا این غلات را از نقاط مختلف به بندر ونکور می‌برند.

یک منبع صنعت غلات به رویترز گفت که خشکسالی سال گذشته از حجم محصولات کانادا در سال جاری کاسته است و اختلال چند روزه حرکت قطارها، تاثیر چندانی در جابه‌جایی محصولات نخواهد داشت.

باران‌های سیل آسای استان بریتیش کلمبیا در غرب کانادا باعث رانش زمین، بسته شدن بزرگراه‌ها و خطوط ریلی شده است. گروهی در “ابوتسفورد” خودروی غرق در آب را نگاه می‌کنند- 16 نوامبر 2021/ عکس: رویترز

پس از جاری شدن سیلاب در منطقه “ابوتسفورد” بریتیش کلمبیا در غرب کانادا ، یک مرد روی زمین کشاورزی کایاک سواری می‌کند-سیل اخیر بریتیش کلمیبا باعث بسته شدن خطوط ریلی و جاده‌ها در این استان شده است- 16 نوامبر 2021/ عکس: رویترز

 

منبع خبر:عصرایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *