رسانه اقتصاد ترابری ایران

آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های دولتی

چهارشنبه, 8 شهریور 1402
پافشاری بهارستانی‌ها کارساز نشد؛

دست رد مجمع تشخیص بر مصوبه قیر رایگان

مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه اصلاح بندی از قانون بودجه امسال در مجلس را در باره قیر رایگان مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانست و اصلاح مجدد آن را نیز رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، در حالی که نمایندگان مجلس در نشست علنی ۲۹ مرداد با کلیات طرح اصلاح قانون قیر رایگان با نام طرح اصلاح بند «ک» تبصره یک قانون بودجه سال جاری موافقت کردند و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد، هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در نشست خود این طرح را بررسی و مغایر با سیاست های کلی نظام شناخت.

مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که هیئت عالی نظارت مجمع در جلسه امروز ۸ شهریور «اصلاح بند ک تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۲» مصوب ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ درباره تأمین و توزیع قیر را در دستور کار قرار داد.

در این نشست اعلام شد است که مغایرت این مصوبه با بندهای ۱۳ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی (شفاف سازی اقتصاد) ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی (شفاف و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری) و ۲۱ سیاست‌های کلی تولید ملی (کارآمد کردن نظام توزیع کالاها)، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به قوت خود باقی مانده است.

علاوه بر آن، در نشست یادشده گفته شده است که با توجه به مصوبه اخیر مجمع در این زمینه، مجلس نباید به تصویب مصوبه جدید که تکرار مصوبه سابق است، اقدام می کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *