رسانه اقتصاد ترابری ایران

مترو

دوشنبه, 30 مرداد 1402
مسافران باید خود را با برنامه مترو تطبیق دهند!

خداحافظی با قطارهای تندروی تهران – کرج

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از حذف قطارهای تندروی تهران -کرج و بالعکس خبر داد و گفت: «به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر و جلوگیری از خرابی واگن‌ها به‌دلیل حجم مسافر تصمیم گرفته شد از روز چهارشنبه حرکت قطارهای تندرو در خط پنج متوقف شود.»

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از ایرنا، مسعود درستی با اشاره به اینکه حرکت قطارهای تندروی تهران – کرج و بالعکس در ساعات شلوغی مسافران صورت می‌گرفت و فشار زیادی از جمعیت به سایر خطوط از جمله خط ۲ وارد می‌کرد، گفت: «ما در حوزه قطارهای تندرو ۱۲ دقیقه اختلاف داریم منصفانه این است که ۱۲ دقیقه در ۴۰ کیلومتر خیلی تاثیر گذار در مسافری که ۷ صبح از خانه بیرون می‌زند نیست. در برنامه ریزی روزانه این ۱۲ دقیقه نقش منفی ندارد ولی بعد روانی آن را می‌پذیرم. مسافران حرفه‌ای مترو باید خود را با برنامه ما تطبیق دهند. دلایل محکمی برای این امر داریم. به همین دلیل از اول شهریورماه قطارهای تندرو از مدار خارج می‌شود.»

او با بیان اینکه از دید یک مسافر هر روزه مترو به حذف قطارهای تندرو از خط ۵ نگاه نکنید،‌ اظهار کرد: «کاهش زمان انتظار مسافر روی سکو از جمله دلایل حذف قطارهای تندرو از خط ۵ مترو است. سرفاصله قطارهای تندرو و کندرو ۲۰ دقیقه است ولی اکنون یکپارچه ۱۰ دقیقه می‌شود.»

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به اینکه در گذشته هم در وسط روز قطارهای تندرو فعالیتی نداشتند، افزود: «موضوع دومی که وجود دارد این است که بیشترین تاخیر به واسطه نوع حرکت قطارها برای قطارهای کندرو است آن هم به‌دلیل سوار شدن بیش از حد جمعیت در قطارهاست. به خاطر همین تصمیم گرفتیم برای متعادل‌سازی این زمان را یکسان کنیم.»

او خاطرنشان کرد: «موضوع سومی که‌وجود دارد این است که به‌واسطه بار بیشتر قطارهای تندرو به لحاظ سرعت و وزن، بیشترین خرابی در حوزه سوزن‌ها اتفاق می‌افتد. این هم موجب ایجاد تاخیراتی می‌شود که بر اساس داده‌هایی که داشتیم تصمیم گرفتیم این حرکت‌ها را لغو کنیم. سعی ما این است که بتوانیم زمان سفر را به قطارهای تندرو نزدیک کنیم و طی ۵۰ تا ۵۲ دقیقه مسیر را طی کنند که اگر میسر شود تنها ۶ دقیقه با زمان قبلی تفاوت دارد. ایمنی و راحتی مسافران نتیجه اتخاذ این تصمیم است.»

 

تعداد دیدگاه‌ها: 1

  1. سلام. جلوه ای شگرف از خدمت رسانی به مردم به منصه ظهور رسید و حذف قطارهای سریع السیر اسباب خدمت ‌رسانی بهتر شد. مقرر فرمودند برای جلوگیری از خرابی واگن‌ها (به‌ دلیل حجم مسافر)، از روز چهارشنبه اول شهریور حرکت قطارهای تندرو در خط پنج متوقف شود.لطفا مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه راهنمائی بفرمایند که :
    اول ) مگر میشود یک ماشین کار کند و خراب نشود؟ نکند شما در نگه داری به موقع و تعمیرات واگنها میلنگید؟ تاوان لنگیدن شما را مردم باید بدهند؟
    دوم) برای اینکه واگن ها خراب نشوند قطار را تعطیل میکنید. این برای رفاه مسافر است یا برای رفاه خودتان؟
    سوم ) قطاری که به گفته خودتان در وسط روز فعالیتی نداشته ( این قطار 3 بعد از ظهر به بعد کار میکرد) ، چطور میتواند به خط 2 فشار زیادی وارد کند ؟ فشار زیاد یعنی چه؟ آیا اگر این قطار تند رو حذف شود فشار از روی خط 2 برداشته میشود؟ آن زمان که به رکورد جابجائی 2 میلیون نفر در روز افتخار میکردید به خطوط فشار نمی آمد؟
    چهارم ) مردم سال هاست که دارند برنامه خود را با شما تطبیق میدهند. مگر چاره ای جز این دارند؟ مسافران تندرو ناچارند به عادی اکتفا کنند و اگر یکساعت دیرتر به منزل رسیدند چه باک!!
    پنجم) در همه مترو های دنیا برنامه بسمت افزایش و تعمیق سرویس دهی به مردم است یا زدن از سر و ته خدمات؟
    ششم ) اگر از دید یک مسافر هر روزه ی مترو به حذف قطارهای تندرو نگاه نکنیم پس از دید چه کسی نگاه کنیم؟ از دید شما نگاه کنیم؟ نگران این هستیم که از دید شما خطوط دیگر مترو هم یکی پس از دیگری تعطیل شوند و یا ظرفیتشان کاهش یابد تا بهشان فشار نیاید و خدای ناکرده خراب نشوند .
    هفتم ) بر اساس چه محاسبه ای تعداد مسافران سریع السیر مترو کرج بیش از حد است؟ حد را چه کسی تعریف کرده؟ چرا تا حالا این حد را اعلام نکرده بودید؟
    هشتم) اگر ازدحام جمعیت مسافران سریع السیر مترو کرج بیش از حد است ، ازدحام در ایستگاه دروازه دولت و تاتر شهر و هفت تیر را چه میگوئید؟
    نهم) بعد از این همه سال چرا حالا نگران سوزن ها شده اید؟ یعنی در طول این همه سال بار غیر متعارف بر سوزن ها وارد کرده اید؟ به چه مجوز فنی؟
    جناب آقای مدیر عامل ، ژست خدمت رسانی نگیرید ، با مردم صادق باشید و راستش را به آنها بگوئید. این برای شما بهتر است.
    پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *