رسانه اقتصاد ترابری ایران

ماهنامه ترابران

دوشنبه, 6 تیر 1401

شماره 197 ماهنامه ترابران منتشر شد

شماره 197 ماهنامه اقتصاد ترابرای ایران (ترابران) با عنوان «اسقاط» برای تیرماه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران‏، از آنجایی که آلودگی هوا در کلانشهرهای ایران هر روز افزون‌تر از روز پیش می‌شود‏ و در میان متهمان اصلی این آلودگی معمولا انگشت اتهام بیش از همه به سوی خودروهای فرسوده و آلاینده است، گزارش اصلی ترابران در این شماره به کندوکاو درباره مقوله «اسقاط» پرداخته است.

در آ‎غاز مطلبی با تیتر «ناکامی در اخراج فرسودگان» همراه ارائه پیشینه‌ای از اسقاط در کشور به بررسی وضعیت فعلی این صنعت می‌پردازد. پس از آن در مصاحبه‌ای با محمد مشهدی شریف،‌ رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط که با تیتر «بساط خالی» منتشر شده،‌ حال این روزهای بازار کار مراکز اسقاط بررسی شده است. در ادامه مهدی دادفر،‌دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از گلایه‌های واردکنندگان درباره انداختن بار مالی اسقاط ناوگان فرسوده بر دوش واردکنندگان در مطلبی با عنوان «سیاست‌های اسقاطی» سخن گفته است. همچنین مصاحبه ترابران با محمدمهدی ابراهیمی، دبیر کارگروه اسقاط در مطلبی با عنوان «ازکار افتاده» روش‌های صحیح اسقاط خودرو، پیچیدگی‌های این روند و میزان انطباق فعالیت مراکز اسقاط را با معیارهای جهانی معرفی کرده است. آخرین مطلب گزارش اصلی این شماره از ماهنامه ترابران، ‌گزارشی درباره اسقاط به‌قاعده خودروها با تیتر «صنعت پولساز» است.

در ادامه در بخش زیرساخت‌ها، در گزارشی جامع به مقوله اهمیت آمایش سرزمین و نامه هشدارآمیز علی آزاد، دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی پرداخته شده که در مطلبی با تیتر «وقتی همه چیزمان به هم نمی‌آید!» منتشر شده است.

در بخش ترابری ریلی،‌ دلایل سانحه ریلی طبس در مصاحبه با دکتر سبحان نظری،‌دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بررسی شده و حاصل آن در مطلبی با تیتر « سیستم را دریاب، بیل مکانیکی بهانه است!» منتشر شده است.

در بخش ترابری دریایی، دو مصاحبه به مناسبت روز جهانی دریانورد با مجید علی‌نازی، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و یسری حویزاوی‏ دبیر حسن نیت IMO در ایران انجام شده است.

از دیگر گزارش‌های این بخش می‌توان به گزارش «تطهیر ترال» درباره گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباه صید ترال و صنعتی اشاره کرد.

در بخش گردشگری نیز گزارش «چو تخته‌پاره بر موج» درباره سرنوشت کشتی میرزا کوچک‌خان دیده می‌شود.

همچنین، گزارشی با عنوان «در مسیر هموار کردن دست‌اندازها» به برگزاری دوره آموزشی قوانین،‌ الزامات و تسهیلات موردنیاز مسافران معلول و توانخواه در شرکت فرودگاه‌ پرداخته است و در آخر در بخش تحولات بازرگانی، قرارداد تجارت آزاد با امارات و گفت‌وگوهایی جدی با قدرت‌های منطقه‌ای در گزارشی با تیتر «منطقه در صف گسترش تجارت با اسرائیل» بررسی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *