رسانه اقتصاد ترابری ایران

ماهنامه ترابران

سه شنبه, 1 اسفند 1402
با عنوان «دوگانه مالکیت و مدیریت»؛

شماره اسفند ماهنامه ترابران منتشر شد

شماره 216 ماهنامه ترابران (ماهنامه اقتصاد ترابری ایران) با عنوان «دوگانه مالکیت و مدیریت» برای اسفندماه در 168 صفحه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، شماره 216 ماهنامه ترابران (ماهنامه اقتصاد ترابری ایران) برای بازه زمانی بهمن‌ماه با عنوان «دوگانه مالکیت و مدیریت» در 168 صفحه منتشر شد. در بخش «بزنگاه» این شماره با عنوان «کشمکش تضاد منافع» ترابران با برگزاری یک میزگرد با حضور رضا رستمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی ایران؛ علی‌اصغر جانجانی، عضو هیئت‌مدیره و دبیر کانون انجمن‌های کارفرمایی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل داخلی کالای کشور؛ رضا میرزاخانی، عضو هیئت‌مدیره و خزانه‌دار کانون انجمن‌های کارفرمایی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل داخلی کشور؛ عبدالله خانعلی، رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان کامیون‌های یخچالدار؛ خداداد بکرانی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان حمل کالای جاده‌ای شهرستان فلاورجان؛ سیدرضا دهقانیان، خزانه‌دار انجمن کارگری رانندگان حمل کالای جاده‌ای شهرستان فلاورجان بخشی از شبهات شرایط تاسیس شرکت‌های خوداتکایی را که به دلیل تضاد منافع در میان رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقلی مطرح شده، بررسی کرده و سعی داشته است که به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تاسیس شرکت‌های خوداتکایی درمانی برای مشکلات بی‌شمار حمل‌ونقل جاده‌ای خواهد بود یا نه؟ پاسخ دهد. گزارش حاصل از این نشست را می‌توانید در مطلبی با عنوان «دوگانه مالکیت و مدیریت» بخوانید.

پس از آن، با توجه به اینکه نوک پیکان انتقادات در این زمینه متوجه سازمان راهداری شد، خبرنگار ترابران در گزارشی با عنوان «این گوی و این میدان!» با پیمان مقدم، معاون دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری گفت‌وگو کرده است.

در بخش «زیرساخت» ماهنامه اسفند ترابران با عنوان «سرمایه‌سازی؛ سرمایه‌سوزی»؛ در نخستین گزارش جواد قادری راد، کارشناس ارشد عمران از ناامیدی نسبت به کفایت بودجه 1403 برای تکمیل پروژه‌های عمرانی خبر داد. گزارش کامل از گفت‌وگوی ترابران با این کارشناس در مطلبی با عنوان «بودجه‌ای برای رفع تکلیف» منتشر شده است.

«درباره بی‌گدار به برق زدن!» دومین گزارش این بخش است که در آن به تجربیات جهانی در برقی‌سازی ناوگان اتوبوسرانی شهری پرداخته شده است. همچنین «خیلی دور؛ خیلی نزدیک» نیز گزارشی درباره کریدور اقتصادی هند – خاورمیانه – اروپا از ایده تا اجرا است.

در شماره 216 ترابران، در بخش «لنگرگاه» با عنوان «زورق سرگردانی»، مسعود پل‌مه، دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در پاسخ به خبرنگار ترابران به شرح مشکلات ارزی و اختلافات دستگاه‌های دولتی در تفسیر قانون پرداخته است که مشروح این گفت‌وگو در گزارشی با عنوان «بین چکش و سندان!» منتشر شده است.

«عروس بی‌جهاز!» گزارش دیگری از این بخش است که در آن با ارزیابی موقعیت و وضعیت چابهار سعی شده است به چرایی عدم انطباق عملکرد این بندر با معیارهای یک بندر اقیانوسی پرداخته شود.

«تقابل ماندگاری تعرفه یا کالا!» نیز گزارش دیگری است که اعتراض فعالان اقتصادی را به افزایش 300 درصدی تعرفه‌های بندری ارزیابی کرده است.

در پرونده بخش «فرودگاه» این شماره از ترابران با عنوان «بهای پرواز» نخستین گزارش به نرخ‌گذاری بلیت هواپیما و چرایی نایاب شدن بلیت پرداخته که با عنوان «طیران ورشکستگی؟!» منتشر شده است.

«در جست‌وجوی یک فرمول!» گزارشی از گفت‌وگو با محسن صادقی، مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری وزارت راه و شهرسازی درباره مقوله سوخت ناوگان هوایی کشور است.

«هواپیماها روی زمین پول درنمی‌آورند» گزارشی درباره چگونگی آماده‌سازی هواپیماها برای سفر بعدی است.

«فناوری در زمین؛ نوآوری در هوا» نیز گزارشی درباره مهم‌ترین دستاوردهای نمایشگاه CES 2024 و واپسین مطلب این شماره از ماهنامه ترابران است.

 

♦شماره 216 ماهنامه ترابران را می‌توانید از باکس زیر دانلود کنید.

 

شماره 216 ماهنامه ترابران در 168 صفحه با فرمت PDF و حجم 29 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *