رسانه اقتصاد ترابری ایران

بازرگانی و تجارت

سه شنبه, 31 مرداد 1402
دزدی دریایی 50 درصد افزایش یافت؛

گسترش ناامنی در تجارت جهانی

اتاق بازرگانی بین‌المللی ICC در گزارشی تازه نسبت به گسترش ناامنی در تجارت جهانی و افزایش 50 درصدی دزدی دریایی اظهار نگرانی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از اتاق ایران آنلاین، اتاق بازرگانی بین‌المللی ICC در گزارشی تازه که توسط دفتر امور تجارت دریایی این نهاد منتشرشده، به روند تحول در امنیت تجارت در پهنه بین‌المللی پرداخته و اعلام کرده است که در نیمه نخست سال ۲۰۲۳، تعداد حوادث دزدی دریایی و سرقت مسلحانه جهانی گزارش شده ۶۹ مورد بود؛ در حالی که در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ این موارد، شامل ۴۶ حادثه بود.

در این گزارش آمده است که منطقه خلیج گینه، ۴۳ مورد از این حوادث را به خود اختصاص داده که در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ شامل ۲۹ مورد بوده است.

تنگه سنگاپور، شاهد افزایش قابل توجهی در حوادث بوده است؛ به صورتی که فقط در نیمه اول سال ۲۰۲۳، ۱۲ مورد از این حوادث گزارش شده است؛ در حالی که در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ این رقم فقط یک مورد بوده است.

دفتر امور تجارت دریایی، نگرانی‌های خود درباره احیای دزدی دریایی و سرقت مسلحانه در خلیج گینه و تنگه سنگاپور را مطرح کرده و خواستار افزایش هوشیاری و همکاری بین مقامات منطقه‌ای و بین‌المللی درباره آن شده است.

آن دفتر خاطرنشان کرد که تعداد حوادث خدمه ربایی در خلیج گینه در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، اما این روند نباید به‌عنوان نشانه‌ای از امن‌تر شدن منطقه در نظر گرفته شود.

دفتر امور تجارت دریایی، از مالکان کشتی‌ها و اپراتورها خواسته تا همه اقدامات احتیاطی لازم را به‌منظور محافظت از خدمه و کشتی‌های خود در هنگام حرکت در مناطق پرخطر انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *