رسانه اقتصاد ترابری ایران

فناوری

چهارشنبه, 13 مهر 1401
برگزاری رویداد فناورانه خودروهای آینده؛

نوآوری‌ها به یاری خودروهای برقی می‌آید

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح‌های نوآورانه و فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحبان ایده که رونق طراحی و تولید خودروهای برقی را به همراه داشته باشد؛ حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف گسترش ساخت خودروهای برقی در کشور از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه یاری‌رسان به صنعت خودروسازی الکتریکی حمایت می‌کند.

خودروهای برقی، نسل جدیدی از خودروها بدون آلودگی و آسیب به محیط زیست هستند که تولید آنها می‌تواند در کنار پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان و حفظ جان آنها از مخاطرات و تصادفات به‌دلیل به‌کارگیری سیستم‌های کمک راننده (ADAS) و اتصال‌پذیری خودروها از جان طبیعت هم پاسداری کند.

در همین رابطه، همکاری مشترکی میان گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همکاری با مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودروسازی سایپا شکل گرفته است که به اتصال ایده‌های نوآورانه و طرح‌های فناورانه به صنعت خودروسازی و تولید خودروهای برقی منجر می‌شود.

رویداد فناورانه خودروهای آینده (۲) با همین هدف و برای رفع نیازهای فناورانه در زمینه «خودروهای برقی، هیبریدی و متصل» و «زیرساخت‌ها و تجهیزات آزمون خودروها» برگزار می‌شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با حضور در این رویداد توانمندی‌های دانشی و تخصصی خود را برای رفع آنها عرضه کنند.

مهلت ثبت‌نام و عرضه ایده‌های علاقه مندان برای حضور در این رویداد تا 16 مهرماه سال 1401 است. این رویداد 25 تا 26 مهرماه در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا برگزار خواهد شد.

آخرین دستاوردها، توانمندی‌ها و فناوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند در صنعت خودرو هم در این رویداد به نمایش درخواهد آمد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *