رسانه اقتصاد ترابری ایران

یکشنبه, 24 بهمن 1400

ظرفیت مسافران هواپیما کاهش یابد

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: با توجه به اینکه فضای هواپیما یک محیط بسته است و با وجود زدن ماسک امکان ابتلای سویه اُمیکرون باز هم وجود دارد، کاهش ظرفیت پذیرش مسافر تا ۶۰ درصد در پروازهای داخلی در کاهش کرونا مؤثر است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران،اصغر سلیمی  درباره مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر کاهش ظرفیت پذیرش مسافر تا ۶۰ درصد در پروازهای داخلی، اظهار کرد: با توجه به اینکه فضای هواپیما یک محیط بسته است و با وجود زدن ماسک امکان ابتلای سویه اُمیکرون باز هم وجود دارد و مردم برای تغذیه مجبور به کنار زدن ماسک خود هستند، هرچه چه ظرفیت هواپیما کمتر باشد، امکان ابتلا کاهش می‌یابد.

وی افزود: البته مسائل و مشکلاتی در تأمین منابع مالی سازمان هواپیمایی کشوری به وجود می‌آید، اما با توجه به اینکه وارد پیک ششم کرونا می‌شویم و باید پروتکل‌های بهداشتی به بهترین شکل رعایت شود، این سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌ها در حمل و نقل مسافران باید وجود داشته باشد تا آمار ابتلایان به کرونا کاهشی شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: درباره گران‌فروشی ایرلاین‌ها متأسفانه نظارت کافی بر بلیت‌فروشی شرکت‌های هوایی نیست و قشر متوسط جامعه با توجه به گرانی‌های سنگین بسیار کمتر از قبل از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند. البته تحریم‌ها ناوگان هوایی کشور را با فرسودگی مواجه کرده است که امیدواریم با تمهیدات دولت اقدامات بهتری در این باره داشته باشیم.

 

منبع خبر:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *