رسانه اقتصاد ترابری ایران

سازمان هواپیمایی کشوری

دوشنبه, 27 فروردین 1403
سازمان هواپیمایی اعلام کرد:

بخشنامه‌ای درباره حقوق مسافران هوایی در شرایط غیرمترقبه

با توجه به شرایط غیرمترقبه حاکم بر پروازهای کشور و بسته شدن تعدادی از فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی بخشنامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی کشوری ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران،‌ روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام‌کرد که با توجه به شرایط غیرمترقبه حاکم بر پروازهای کشور و بسته شدن تعدادی از فرودگاه های داخلی و بین‌المللی بخشنامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

اما و اگر استرداد وجه بلیت بدون کسر جریمه

در این بخشنامه گفته شده است که وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به‌دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده و مسافر قصد انصراف از انجام پرواز را دارد، باید بدون کسر جریمه استرداد شود.

همچنین وجه بلیت مسافرانی که زمان انجام پرواز آنها تا پایان روز جمعه مورخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ است و در شرایط حاضر مسافر به هر دلیلی قصد انصراف از انجام پرواز را دارد، باید مطابق شرایط (involuntary) بدون کسر جریمه استرداد شود.

در چه شرایطی بلیت جایگزین صادر می‌شود؟

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد، باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت‌بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و …) بدون دریافت هزینه اضافه در همان کابین بلیت خریداری شده رزرو و صادر شود.

بدیهی است این سازمان برای انتقال هرچه سریع‌تر این دسته از مسافران در مسیرهای داخلی و خارجی نسبت به صدور مجوزهای پروازی فوق‌العاده اقدام خواهد کرد.

همه شرکت های هواپیمایی باید شرایط فوق‌الذکر را به طریق موثر به اطلاع همه نمایندگی‌های فروش بلیت خود و مسافران رسانده و در صورت مشاهده تخلف از مفاد این بخشنامه با متخلفان برخورد مقتضی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *