رسانه اقتصاد ترابری ایران

ایمنی و ترافیک

شنبه, 30 دی 1402
نصب و ارتقای ۲ هزار سامانه هوشمند حمل‌ونقل تا پایان سال ۱۴۰۳؛

ضرورت تشکیل کمیته ویژه برای تقویت بانک اطلاعاتی تصادفات

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تشکیل کمیته ویژه برای تقویت بانک اطلاعاتی تصادفات رانندگی از برنامه‌ریزی برای نصب و ارتقای 2 هزار سامانه هوشمند حمل‌ونقل تا پایان سال ۱۴۰۳خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی بالاخره امروز (شنبه، 30 دی ماه) در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور شرکت و بر اهتمام بیشتر استان‌ها برای اجرای مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های کشور تأکید کرد.  یکی از مواردی که او در نشست 134 کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مطرح کرد رفع نقاط پرحادثه به‌صورت هدفمند بود تا بتوان با مقایسه تعداد تصادفات قبل و پس از اصلاح، میزان اثربخشی آن را اندازه‌گیری کرد.

بذرپاش با بیان اینکه روند تصادفات در ماه آذر کاهشی بوده است، افزود: «در دو ماه طلایی بهمن و اسفند، با توجه به مناسبات و اعیاد پیش رو، سفرهای متعددی نیز در این ایام انجام خواهد شد، بنابراین باید نسبت به کاهش نرخ رشد تصادفات جاده‌ای اهتمام ویژه داشت.»

او تاکید کرد: «فراخوان نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌ها ظرف دو هفته آتی انجام شود تا از همه ظرفیت‌ها برای تقویت این حوزه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره‌مند شویم.»

آمادگی دستگاه‌های امدادی از دیگر موارد مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی برای اقدامات پیشگیرانه از تصادفات بود.

در این جلسه اعلام شد که برنامه نصب و ارتقای ۲ هزار سامانه هوشمند حمل‌ونقل تا پایان سال آینده اجرا می‌شود.

تشکیل کمیته ویژه برای تقویت بانک اطلاعاتی تصادفات رانندگی

بذرپاش با تأکید بر تقویت بانک اطلاعاتی درباره جزئیات تصادفات گفت: «باید برای این منظور کمیته ویژه متشکل از سازمان راهداری، پلیس راه و سایر دستگاه‌ها تشکیل شود. همچنین باید تا پایان سال هر هفته جلسه ایمنی راه‌ها توسط استان‌ها و با حضور معاون عمرانی استانداران برگزار شود.»

وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط سازمان راهداری و دستگاه‌های مرتبط برای اصلاح ۸۷۸ نقطه حادثه‌خیز، بر انجام اقدامات جدی‌تر برای رفع این نقاط تأکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *