رسانه اقتصاد ترابری ایران

ماهنامه ترابران

دوشنبه, 22 فروردین 1401

شماره 195 ماهنامه ترابران منتشر شد

شماره 195 ماهنامه ترابران، به‌عنوان نخستین شماره این نشریه در سال 1401 منتشر و توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، در گزارش اصلی این شماره، ترابران با برگزاری میزگردی درباره «بررسی سهم عامل انسانی در بروز تصادفات» گزارش جامعی با نگاه به همه عوامل انسانی دخیل در افزایش میزان تصادفات و تلفات سوانح رانندگی و با تیتر «همه گناهکاریم!» منتشر کرده است. در این گزارش ترابران از استادان صاحب‌نظر دانشگاهی دعوت کرده است تا فارغ از معذوریت‌های شغلی با رویکرد علمی نقش عامل انسانی را در وقوع تصادفات تبیین کند.
در دیگر بخش‌های این شماره از ماهنامه ترابران، امیر محمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی به پرسش‌های خبرنگار ترابران درباره بررسی لایحه بودجه سال 1401 پاسخ داده است.
در گزارشی دیگر، «عرضه سهام طرح‌های عمرانی حمل‌ونقل در بورس» در گفت‌وگو با مهندس محمد سیاوشی عضو کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران و دو تن از کارشناسان حمل‌ونقل به نام‌های سعید قصابیان و محمد شاهجویی بررسی و کنکاش شده است.
همچنین«بیمه ناتکمیل!» گزارشی درباره مشکلات بیمه‌ای رانندگان کامیون است که خبرنگار ترابران در آن به گفت‌وگو با احمد کریمی، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران پرداخته است.
گزارش«گره سیمانی» نیز روش نرخ‌گذاری سیمان و کارمزد شرکت‌های سیمان‌بر را بازنگری کرده است.
علاوه بر آن، ترابران در گزارش «پسکوچه‌های شفافیت» استفاده از کارت‌خوان‌های شرکتی را در شرکت‌های حمل‌ونقل به کمک سیدعلی حسینی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران بررسی کرده است.
گزارش «یک اتوبان دیگر برای افزایش قاچاق» به مشکلات حمل‌ونقلی و گمرکی واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی پرداخته است.
همچنین ساخت نخستین بندر کاملا خصوصی کشور به نام بندر خواجه‌نفس و مشکلات بخش خصوصی در این راه در گزارشی با تیتر «دعوا بر سر بارانداز» تحلیل شده است.
چالش‌های پست هوایی را نیز می‌توانید در گزارشی با تیتر «مصائب پا درهوایی» در بخش حمل‌ونقل هوایی ترابران بخوانید. «سایه جنگ بر آسمان» و «استراتژی‌های اوج‌گیری» از دیگر مقالات و یادداشت‌های ترابران در این حوزه است.
در بخش حمل‌ونقل ریلی نیز در گزارش «در بند تامین مال» فرشاد خرازی، کارشناس ارشد اقتصاد و حمل‌ونقل ریلی در گفت‌وگو با ترابران به بررسی جوانب ممکن و غیرممکن طرح اجرای پروژه‌های ریلی با تهاتر نفت پرداخته است. همچنین «رکورد زدیم؛ به کمک ابر و باد و مه…» دیگر گزارش بخش ریلی این ماهنامه است.
«طرح بی‌بخار»، «آرزوهای مدیریت‌نشده»، «تیشه به ریشه زاگرس» و «خطر در کمین کبری‌های خلیج‌فارس» از دیگر گزارش‌ها و مقالات خواندنی این شماره از ماهنامه ترابران است.

فایلPDF مجله را از لینک زیر دانلود کنید.

195-mag iran (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *