رسانه اقتصاد ترابری ایران

ماهنامه ترابران

یکشنبه, 1 بهمن 1402
با عنوان «اخلال در ادراک»؛

شماره بهمن ماهنامه ترابران منتشر شد

شماره 215 ماهنامه ترابران (ماهنامه اقتصاد ترابری ایران) با عنوان «اخلال در ادراک» برای بهمن‌ماه در 168 صفحه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، شماره 215 ماهنامه ترابران (ماهنامه اقتصاد ترابری ایران) برای بازه زمانی بهمن‌ماه با عنوان «اخلال در ادراک» در 168 صفحه منتشر شد. در بخش «بزنگاه» با عنوان «تعلل و تغافل» ترابران بار دیگر با همکاری جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در میزگردی با حضور کارشناسانی از جمله زهرا محمدی‌پیکر، رئیس هیئت‌مدیره انجمن حامیان سفر؛ حمید صفریان، رئیس کمیته فرهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها؛ مرتضی اسدامرجی، استاد دانشگاه شهیدبهشتی؛ دکتر عباس محمودآبادی، استاد دانشگاه و از مدیران اسبق دفتر ایمنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای؛ ملک‌رضا ملک‌پور، کارشناس دادگستری؛ حسن عبدوس، کارشناس ایمنی حمل‌ونقل و ناصر رزاق‌منش، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‎ها به بررسی دلایل تعلل و تاخیر تصمیم‌گیران در اقدامات موثر و پایش دقیق سوانح رانندگی پرداخته است که گزارش کاملی از نظرات و ارزیابی‌های آنها در مطلبی با عنوان «اخلال در ادراک خطر» منتشر شده است.

در بخش «گذرگاه» با عنوان «مداخلات مضر» گزارش‌های متعددی وجود دارد. ابتدا، در گزارش «ورود غیرقانونی!» به قلم حمید زمانی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی ناوگان بار به آنچه در عرصه حمل‌ونقل بین‌المللی و خدمات بارفرابری می‌گذرد، پرداخته شده و عوامل اختلاف‌آفرین بین دست‌اندرکاران مختلف در این عرصه معرفی شده است.

در گزارش دیگری با عنوان «راه بسته و پای خسته» چالش‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در حوزه بیمه شخص ثالث و صدور ویزا در مصاحبه با محمد عددیان نیشابوری، عضو هیئت‌مدیره انجمن سراسری شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران و جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بررسی شده است.

«پرده‌دار به شمشیر می‌زند همه را!» عنوان گزارش دیگری از این بخش است که در آن خبرنگار ترابران در گفت‌وگو با بهزاد نظری، دبیر انجمن حمل‌ونقل سریع مرسولات استان تهران مشکلات فعالان این صنعت را به رشته تحریر درآورده است.

در بخش «زیرساخت» با عنوان «پیوندهای مکدر»، مبحث ریل‌پایه کردن بنادر یا همان دسترسی بنادر به ریل و موانع موجود در این راه در گزارشی با عنوان «کسادی بازار حمل ریلی در بندر» ارزیابی شده است. همچنین در مقاله‌ای با عنوان «ظهور استعداد جدید بازیگری در منطقه» به قلم سید محمد حسینی، کارشناس اقتصادی سفارت ایران در قزاقستان، سرمایه‌گذاری‌های هنگفت قزاقستان روی کریدور ترانس خزر و برنامه‌های این کشور برای نقش‌آفرینی در آن کریدور معرفی شده است.

در بخش «لنگرگاه» با عنوان «روایت جذب و دفع» در گزارش «به دنبال یک قانون جذاب» آیین‌نامه جدید تاسیس شرکت‌های دریایی و بندری در گفت‌وگو با حسین مهرابی، رئیس امور کارگزاران دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی تشریح شده است. همچنین در گزارش دیگری با عنوان «آخر ته‌لنجی!» خبرنگار ترابران به محدودیت‌های اعمال‌شده برای لنج‌داران و تاثیر آن برمعیشت لنجداران و بومیان استان‌های ساحلی پرداخته است.

در بخش «فرمان» با عنوان «به سرعت برق!» گزارش‌های متعددی از خودروهای برقی و حمل‌ونقل عمومی برقی منتشر شده است، به صورتی که در گزارش «عواقب برق‌گرفتگی!» مقوله تولید خودروی برقی ملی و استفاده از آن در حمل‌ونقل عمومی در گفت‌وگو با جعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران و بابک وفایی، کارشناس صنعت خودرو ارزیابی شده است.

در گزارش «سراشیبی واردات، سربالایی تولید» توان تولیدکنندگان داخلی و معضلات آنها برای تولید اتوبوس برقی در گفت‌وگو با مهدی بالو، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره و مسئول مهندسی و تحقیق و توسعه شرکت ایران‌خودرو دیزل روایت شده است.

در آخر نیز، در گزارشی با عنوان «انقلاب چینی در خودروی برقی» چگونگی تحول زنجیره صنعتی جهان توسط خودروهای الکتریکی چینی بررسی شده است.

 

♦شماره 215 ماهنامه ترابران را می‌توانید از باکس زیر دانلود کنید.

 

شماره 215 ماهنامه ترابران در 168 صفحه با فرمت PDF و حجم 26 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *