رسانه اقتصاد ترابری ایران

فناوری

چهارشنبه, 1 شهریور 1402
به همت مرکز تحول و نوآوری اتاق بازرگانی تهران برگزار شد؛

رویداد جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌های لجستیکی

رویداد جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌های حوزه جابه‌جایی و لجستیک توسط مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران و با حضور 20 تیم ارائه‌دهنده و 35 سرمایه‌گذار در ساختمان امین‌الضرب اتاق تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، در این رویداد، سحر بنکدارپور، رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران گفت: «این رویداد از تاریخ 20 فروردین ماه کلید خورد و نخستین فراخوان در تاریخ 25 اردیبهشت در سایت اتاق تهران منتشر شد. در پی این فراخوان حدود 90 تیم و 35 سرمایه‌گذار جهت حضور ثبت‌نام کردند. از میان 90 تیم ثبت‌نامی، طی غربالگری که صورت گرفت 20 تیم برگزیده شدند که در تاریخ 10 مرداد جلسه منتورینگی با حضور منتورهای برجسته اکوسیستم نوآوری برگزار شد و بر اساس شاخص‌هایی که مد نظر قرار گرفته بود 9 تیم جهت ارائه در روز نهایی انتخاب شدند.»

او با بیان اینکه هر 20 تیم، تیم‌های توانمند و مستعدی هستند و این تصمیم به دلیل محدودیت‌های زمانی گرفته شد، اظهار کرد: «از این رو، به‌منظور دسترسی سرمایه‌گذاران به اطلاعات هر 20 تیم کتابچه‌ای از آنها تهیه شده که برای آشنایی بیشتر با طرح‌ها در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.»

به گفته بنکدارپور، امروز پایان کار این رویداد نیست و مرکز نوآوری و تحول دیجیتال درفرآیند جذب سرمایه همچنان همراه تیم‌ها و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

او افزود: «با این حال، وضعیت زیرساختی کشور در حوزه لجستیک مطلوب نیست و برای رفع این مشکل و زنجیره تامین و بهبود لجستیک این رویداد را برگزار کردیم تا گامی هرچند کوچک برای بهبود این حوزه بزرگ برداریم.»

بنکدارپور ضمن تشکر از هیات رییسه اتاق تهران برای حمایت‌های مستمری که از مرکز نوآوری و تحول دیجیتال دارند، تصریح کرد: «امیداریم در این رویداد سرمایه‌گذاری‌های خوبی اتفاق بیفتد و به رشد تیم‌ها و در پی آن رشد اقتصادی کشور منجر شود.»

گفتنی است؛ در این رویداد تیم‌های منتخب در مقابل سرمایه‌گذاران و داوران به ارائه طرح خود پرداخته و به سوالات مطرح شده از سوی داوران رویداد پاسخ دادند.

فرزین فردیس عضو هیئت‌رئیسه و عضو شورای راهبردی مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، شهره ناصری مدیر پایش و کنترل پروژه‌های راهبردی شرکت فناپ و علی ناظمی مشاور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از داوران این رویداد بودند.

در پایان این رویداد، تیم‌های منتخب به تعامل و تبادل نظر با سرمایه‌گذاران جهت جذب سرمایه و انجام فرآیندهای مربوط به آن پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *