رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل دریایی

سه شنبه, 2 آبان 1402
با نصب 700 هزار دستگاه ردیاب روی کشتی‌ها صورت می‌گیرد؛

«هاپاگ‌ لوید» مالک بزرگ‌ترین ناوگان کانتینری هوشمند جهان

ناوگان 1.6 میلیون کانتینری هاپاگ لوید تا سال 2024 به دستگاه‌های ردیاب مجهز خواهد شد و این شرکت کشتیرانی نصب 700.000 دستگاه ردیاب را روی ناوگانش جشن خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از سی‌ترید- مریتایم، ناوگان 1.6 میلیون کانتینری هاپاگ لوید تا سال 2024 به دستگاه‌های ردیاب مجهز خواهد شد و این شرکت کشتیرانی نصب 700.000 دستگاه ردیاب را روی ناوگانش جشن می‌گیرد که لحظه‌ای مهم در مسیر این شرکت برای ایجاد بزرگ‌ترین ناوگان کانتینری هوشمند جهان است.

دیجیتالیزیشن فرصت‌های بزرگی برای صنعت حمل‌و‌نقل فراهم می‌کند که یکی از نشانه‌های این امر پیشرفت هاپاگ-لوید در ساخت ناوگان کانتینری هوشمند است.

گفتنی است؛ وزیر فدرال دیجیتال و حمل‌و‌نقل آلمان شخصا دستگاه را روی یک کانتینر نصب کرد.

ویزینگ گفت: «چنین پیشرفت‌هایی نه‌تنها به سود کشتیرانی می‌شود، بلکه آلمان را به‌عنوان مکانی برای نوآوری تقویت می‌کند. همچنین ما معتقدیم که این کار به بهتر شدن و کارآمدتر شدن بخش حمل‌ونقل کمک می‌کنند.»

رولف هابن یانسن، مدیرعامل هاپاگ لوید با اشاره به اینکه ما مفتخریم که در خط مقدم دیجیتالی کردن حمل‌و‌نقل کانتینری پیشرو هستیم، گفت: «پروژه ناوگان کانتینر هوشمند ما در مورد تغییر صنعت و تعیین استانداردهای جدید برای شفافیت زنجیره تأمین و خدمات مشتری است.»

او اعلام کرد: «نصب دائمی فناوری ردیابی روی کانتینرهای استاندارد و جمع‌آوری داده‌ها از کانتینرهای استاندارد، دید را افزایش می‌دهد و به این پرسش مهم پاسخ می‌دهد که کانتینر من اکنون کجاست.»

گفتنی است؛ دستگاه‌های ردیابی با باتری خورشیدی، مجهز به حسگرهای داخلی و  GPS، علاوه بر ثبت رویدادهای شوک و دمای محیط، داده‌ها را از طریق شبکه سلولی منتقل می‌کنند. این دستگاه‌ها بر اساس استانداردهای تعیین شده ضد انفجار هستند که ایمنی خدمه، محموله و کشتی‌ها را تضمین می‌کند.

اکثر ناوگان کانتینری هاپاگ لوید تا ابتدای سال 2024 هوشمند خواهند شد. تقریباً در همان زمان، این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای عرضه یک محصول تجاری مربوطه به نام Live Position است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *