رسانه اقتصاد ترابری ایران

فناوری

جمعه, 18 شهریور 1401
در آذرماه؛

نخستین همایش بین‌المللی پیشرانه‌های دریایی برگزار می‌شود

نخستین همایش بین‌المللی و سومین همایش ملی پیشرانه‌های دریایی در تاریخ ۲۹ و ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ با همکاری پژوهشکده و دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران و سازمان صنایع دریایی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، نخستین همایش بین‌المللی و سومین همایش ملی پیشرانه‌های دریایی با همکاری پژوهشکده و دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران و سازمان صنایع دریایی در تاریخ ۲۹ و ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
از مهم‌ترین اهداف این همایش می‌توان به «گام برداشتن به سمت بومی‌سازی، تجاری‏‌سازی و ایجاد فناوری طراحی و ساخت اجزاء، قطعات و سیستم‌های پیشرانه‌های دریایی در کشور»، «رفع چالش‌های ملی در زمینه توسعه و تولید دانش و فناوری پیشرانه‌های دریایی با تجمیع همه ظرفیت‌های علمی و صنعتی کشور» و «شناسایی افراد فعال و متخصص دانشگاهی و صنعتی در حوزه پیشرانه‌های دریایی و به‌کارگیری ظرفیت‌های آنها در جهت رفع مشکلات و چالش‌های این حوزه با انجام اقدامات دانشی، پژوهشی، مشاوره‏ای، فناورانه و آموزشی» اشاره کرد.
محورهای اصلی نخستین همایش بین‌المللی و سومین همایش ملی پیشرانه‌های دریایی اعم از «محرکه اصلی»، «انتقال قدرت»، «پیش‌برنده‌ها»، «پایش، نگهداری و بهره‌برداری»، «مواد و متالورژی»، «کنترل، برق و الکترونیک»، «قوای محرکه نوین» و «جایگاه و نقش پیشرانه‌های دریایی در پیشرفت و توسعه» است.
دکتر محمدحسن شجاعی‌فرد، رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران دبیر این همایش و دکتر علی قاسمیان مقدم، عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران دبیر علمی این همایش هستند.
گفتنی است؛ علاقه‌مندان، دانشجویان، استادان و فعالان حرفه‌ای در این حوزه می‌توانند مقاله‌های خود را تا 15 آبان ماه سال جاری به سایت همایش به نشانی http://mpc2022.iust.ac.ir/ ارسال کنند. پایان داوری مقالات یکم آذر ماه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *