رسانه اقتصاد ترابری ایران

سه شنبه, 7 دی 1400
مدیر عامل شرکت PSP اکسپرس در گفتگو با «ترابران» :

قوانین حمل و نقل هوایی نیازمند بازنگری است

مدیر عامل شرکت PSP اکسپرس گفت : عدم هماهنگی نهادهای دولتی متولی در حوزه پست سریع بین المللی، میتواند باعث بروز وقفه در ارائه خدمت باشد.

امیر شاهمیری در گفنگو با خبرنگار «ترابران» با بیان اینکه شرکت ما در کشورهای مهم طرف اقتصادی ایران، نظیر چین، امارات، ترکیه، سوریه و روسیه دفاتر کاری دایر کرده و در زمینه ارسال کالا و بار فعالیت دارد گفت: در هر دو عرصه صادرات و واردات فعالیت می کنیم ولی عمده فعالیت در بخش حمل هوایی در حوزه واردات است.

وی با اشاره به اینکه عمده واردات از کشور چین، امارات و ترکیه و بارهای صادراتی به مقصد سوریه انجام می شود افزود: در مجموع با سازمان های مختلف از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی، گمرک جمهوری اسلامی و … همکاری داریم و زنجیره ای از تامین مواد اولیه صنایع و تولید کشور را عهده دار هستیم.

مدیر عامل شرکت PSP  اکسپرس با تاکید به اینکه شرکت ما به صورت رسمی از سال 2011 آغاز بکار کرده و شرکت هایی در کشورهای مختلف به ثبت رسانیده تصریح کرد: شرکتهای زیادی در عرصه خدمات بار هوایی فعالیت دارند ولی تعداد معدودی از این شرکتها دارای زیرساخت اساسی شامل شرکت های ثبت شده در کشورهای دیگر، انبارها و ناوگان لجستیکی هستند که شرکت PSP یکی از این شرکت هاست.

وی یادآور شد: امتیاز دیگر این شرکت مجوز اخذ شده از سازمان تنظیم مقررات است که شرکتهای پست سریع بر اساس این مجوز می توانند ضمن عقد قرارداد خدمات فوق العاده گمرکی با گمرک جمهوری اسلامی ایران، انتقال بار از کشور مبدأ تا درب کارخانه تولیدکننده را در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام برسانند.

مدیر عامل شرکت PSP اکسپرس با اشاره به اینکه در گذشته شرکتهای شناخته شده ای در سطح دنیا و همچنین ایران به طور انحصاری خدمات پست سریع را انجام می دادند، یادآور شد: علی رغم وجود همه مزایا، این شرکت ها معایبی هم داشتند که عمده ترین آن فضای انحصاری کار و سوء استفاده از اطلاعات اقتصادی و تجاری مشتریان ایرانی بود. بعد از تحریم ها که حضور این شرکتها در ایران متوقف و فضایی برای حضور شرکتهایی با منشا داخلی و زیرساخت بین المللی ایجاد شد، شرکت PSP اکسپرس یکی از اولین شرکتهایی بود که وارد عرصه فعالیت شد.

وی گفت: ما با ایجاد زیرساخت در کشورهای مهم از لحاظ اقتصادی توانستیم خلا به وجود آمده برای تولید و بازرگانی را پر کنیم تا با پایدار شدن شرایط، بازرگانان و تولید کننده ها با امنیت خاطر بیشتر و دغدغه کمتر به فعالیت بپردازند.

شاهمیری در پاسخ به سوالی مبنی بر چالش های این عرصه با بیان اینکه وقتی صحبت از فعالیت بین المللی می شود باید به چالش های داخلی و خارجی بپردازیم گفت : فعالیت اقتصادی در کشورهای خارجی نیاز به هزینه کرد بیشتر دارد که موجب افزایش هزینه ها می شود.

وی افزود: همچنین تحریم ها و چالش های انتقال پول به کشورهای دیگر برای تامین هزینه ها نیز از جمله مشکلاتی بوده که با راهکارهایی از آنها عبور کرده ایم.

مدیر عامل شرکت PSP اکسپرس با بیان اینکه عدم هماهنگی نهادهای دولتی متولی در حوزه پست سریع بین­المللی، می­تواند باعث بروز وقفه در ارائه خدمت باشد ادامه داد : برای حوزه حمل و نقل هوایی قوانین و آیین نامه های شفاف تدوین نشده و یا اگر تدوین شده متناسب با شرایط فعلی نبوده و نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به اینکه این یک موضوع حاکمیتی است تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات باید با حضور شرکتها و مجموعه های فعال پست سریع و نظرخواهی از آنها به عنوان فعالین این حوزه به راهکاری جامع و پایدار برای فعالیت این شرکت ها برسد که در این عرصه قدمهایی برداشته شده ولی هنوز نیاز به بازنگری دارد چرا که برای تدوین این فرایند از نظرات شرکتهای فعال استفاده نشده است.

شاهمیری با تاکید به اینکه این صنعت در دنیا قدیمی بوده و به دهه 70 میلادی باز میگردد تصریح کرد: در کشور ما به دلیل انحصار شرکتهای بزرگ فرصت حضور به شرکتهای داخلی داده نشده بود که خوشبختانه امروزه شرایط و فضا برای فعالیت و رشد ایجاد شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر کمبودی در این عرصه احساس نمی شود و با ایجاد زیرساختهای لازم، همه نیازهای لجستیکی و مرتبط با حوزه حمل و نقل هوایی پاسخ داده می شود و محدودیتی برای ارائه خدمت وجود ندارد.

 

  1. بین تمام شرکتهای پست خصوصی که با اونها کار کردم، این شرکت پی اس پی واقعا از بقیه بهتره. هم خیلی پیگیر و قانونمند هستن و هم دقتشون بالاست. فقط قیمتشون یه مقدار بالاتر از بقیه‌ست که کیفیت کارشون اون رو توجیه میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *