رسانه اقتصاد ترابری ایران

ماهنامه ترابران

شنبه, 3 تیر 1402
با عنوان «قفل‌شدگی!»؛

شماره 208 ماهنامه ترابران منتشر شد

شماره 208 ماهنامه ترابران (ماهنامه اقتصاد ترابری ایران) با عنوان «قفل‌شدگی!» برای تیرماه در 168 صفحه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، شماره 208 ماهنامه ترابران (ماهنامه اقتصاد ترابری ایران) برای بازه زمانی تیرماه با عنوان «قفل‌شدگی!» در 168 صفحه منتشر شد. در این شماره، پرونده ویژه ترابران در بخش «بزنگاه» به بررسی روزگار صنعت گردشگری در ایران پرداخته و در گفت‌وگو با صاحب‌نظران و کارشناسان این صنعت، از دلایل خالی ماندن ایران از گردشگر خارجی گفته است. در این بخش که با عنوان «آداب معاشرت» در اختیار خوانندگان قرار گرفته است، چند گزارش و گفت‌وگو منتشر شده است که «خواب سنگین صاحبخانه!» حاصل گفت‌وگوی خبرنگار ترابران با حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران است که معتقد است حاکمان این مرز و بوم به‌عمد خود را به خواب زده‌اند تا از یاد ببرند آبادانی این بلاد از حضور گرم گردشگران است.

در مطلبی دیگر، خبرنگار ترابران پای سخنان علی‌اکبر عبدالمالکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران نشسته است که حاصل آن گفت‌وگو در مطلبی با تیتر «بی‌سلیقگی در میزبانی» منتشر شده است.

علاوه بر آن، ابراهیم پورفرج، رئیس هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ترابران از بی‌تدبیری‌هایی که قفل بزرگی بر در ایران زده است، می‌گوید و معتقد است که تا مدت‌ها باید تاوان ندانم‌کاری عده‌ای را پس بدهیم. حاصل این گفت‌وگو در مطلبی با تیتر «پلمب تا اطلاع ثانوی» آمده است.

یکی از گزارش‌های این پرونده، نتیجه گفت‌وگو با دکتر جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران با عنوان «در حسرت مهمان» است که نشان می‌دهد هتل‌های ایران خالی‌تر از همیشه شده‌اند.

واپسین گزارش این بخش با عنوان «بسیار سفر نشاید…» نمایانگر آمارهای مایوس‌کننده از وضعیت صنعت گردشگری در ایران است.

بخش «گذرگاه» در این شماره که با عنوان «خارج از کنترل» منتشر شده است شامل یک گزارش و یک گفت‌وگو است.

گزارشی درباره عمیق‌تر شدن بحران در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر با تیتر «رانندگان هم در حال مهاجرت هستند!» که حاصل گفت‌وگو با غلامرضا خادمی‌زاده، رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر است.

در مطلب دیگری از این بخش، خبرنگار ترابران به‌منظور بررسی وضعیت سلامت جاده‌های کشور و پل‌های موجود در آن به گفت‌وگو با مهندس مظفر بیگلر، مدیرعامل راهیاب ملل و مدیر طرح آزادراه تهران- شمال پرداخته است که در مطلبی با عنوان «روش‌های دفع آفات راه» منتشر شده است.

پس از «گذرگاه» در بخش «فرمان» با عنوان «نواقص فنی» نیز در مطلب «نقص مادرزادی!» خبرنگار ترابران به سخنان بابک وفایی، کارشناس و تحلیلگر صنعت خودرو گوش سپرده است که او وضعیت ایمنی خودروهای داخلی را بررسی کرده و از موانع پیش روی خودروسازان برای تولید خودروی ایمن سخن گفته است.

در مطلبی دیگر، مهندس ناصر رزاق‌منش، مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در یادداشتی با تیتر «ایمنی اقدام می‌خوهد» از عدم تحقق اهداف تعیین‌شده در قانون نوشته است.

در پرونده «ایستگاه» این شماره از ترابران با عنوان «رسوب برنامه‌ای» خبرنگار ترابران به‌منظور آگاهی از آنچه در بندر خشک یا پایانه کانتینری آپرین می‌گذرد به سراغ مهندس بهزاد سیف‌الهی، مدیر اجرایی پروژه ساخت پایانه کانتینری آپرین رفته است که حاصل این گفت‌وگو در مطلب «در انتظار آبادی بندر خشک» منتشر شده است.

علاوه بر آن، گزارشی با تیتر «از غفلت ترانزیتی تا زوال ژئوپلیتیکی» به ارزیابی فرصت‌ها، چالش‌ها و راهبردهای ترانزیت ریلی پرداخته است.

در واپسین پرونده این شماره از ترابران یعنی «لنگرگاه» با عنوان «تنظیمات شناور» از سامانگری امور مرتبط با دریا سخن رفته است.

در این بخش خبرنگار ترابران در گفت‌وگو با مجید ورشوساز، مدیرعامل شرکت کشتیرانی و حمل‌ونقل بین‌المللی هفت‌دریا به بررسی برزخی که شرکت‌های کشتیرانی در آن افتاده‌اند، پرداخته است. حاصل این گفت‌وگو در مطلبی با تیتر «مصائب دریا» آمده است.

همچنین «الگوهای مدیریتی دریایی» برشی از کتاب «توسعه دریایی؛ از ایده تا عمل» نوشته مهندس محمد راستاد است که ساختار و شیوه مدیریت کلان کشتیرانی و دریانوردی در تعدادی از کشورهای پیشرفته را بررسی کرده است.

 

♦شماره 208 ماهنامه ترابران را می‌توانید از باکس زیر دانلود کنید.

 

شماره 208 ماهنامه ترابران در 168 صفحه با فرمت PDF و حجم 22 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *