رسانه اقتصاد ترابری ایران

ماهنامه ترابران

چهارشنبه, 1 آذر 1402
با عنوان «هشدارهایی در باب لغزندگی»؛

شماره آذر ماهنامه ترابران منتشر شد

شماره 213 ماهنامه ترابران (ماهنامه اقتصاد ترابری ایران) با عنوان «هشدارهایی در باب لغزندگی» برای آذرماه در 168 صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترابران، شماره 213 ماهنامه ترابران (ماهنامه اقتصاد ترابری ایران) برای بازه زمانی آذرماه با عنوان «هشدارهایی در باب لغزندگی» در 168 صفحه منتشر شد. در بخش «بزنگاه» این شماره با عنوان «ره تاریک و لغزان است»، چالش‌ها و دغدغه‌های شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در حوزه بیمه مسئولیت با برگزاری میزگردی با حضور ابوالقاسم دباغ، رئیس هیئت‌مدیره بیمه پاسارگاد؛ حمید علیجانی، مدیر اتکایی و امور بین‌الملل شرکت بیمه دانا؛ وحید حایری، ‌کارشناس بیمه‌های حمل‌ونقل؛ غلامحسین امیری،‌ کارشناس ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی و مسعود عطری،‌ مدیرعامل شرکت دریابار بررسی و مشخص شد که همچنان بیمه برای اکثریت شرکت‌های حمل‌ونقلی ابزاری پردردسر است. گزارش کامل این میزگرد در مطلبی با عنوان «لغزیدن در بازار پرپیچ و خم بیمه» منتشر شده است.

مطلب «رقابت بر سر پوشش!» گزارش دیگر این بخش است که‌ حاصل گفت‌وگو با غلامعلی ثابت،‌ عضو رسمی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه و عضو پیشین شورای‌عالی بیمه درباره برخورد شرکت‌های بیمه با نیازمندی‌های بیمه‌ای شرکت‌های حمل‌ونقلی است.

در گزارش دیگری نیز، ترابران دو روی سکه تعلیق یا ماندگاری ایران در کنوانسیون نظام بیمه‌ای کارت سبز را در گفت‌وگو با محمد نیک‌پی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن سراسری شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و سمیه بابایی، عضو و دبیر کمیته بیمه اتاق بازرگانی ایران بررسی کرده است که حاصل آن در مطلبی با عنوان «کارت زرد برای بیمه سبز» منتشر شده است.

در بخش «زیرساخت» با عنوان «بی‌کفایتی در سرمایه»، نخستین مطلب گفت‌وگوی خبرنگار ترابران با دکتر مجید کیانپور،‌ رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است. متن کامل این گفت‌وگو را می‌توانید در مطلبی با عنوان «کیفیت اتفاقی نیست» بخوانید.

علاوه بر آن،‌ مطلب دیگر این بخش با عنوان «عمر همین پنج روز و شش باشد!» مقاله‌ای به قلم سعید قصابیان، کارشناس ارشد صنایع ریلی و تحلیلگر اقتصادی درباره اهمیت توجه به هزینه چرخه عمر در کسب‌وکار حمل‌ونقل ریلی است.

در بخش «لنگرگاه» با عنوان «تشریفات دریاداری» نخستین مطلب با عنوان «آیین جدید مدیریت ترافیکی بنادر» گفت‌وگوی خبرنگار ترابران با خسرو سرایی به عنوان ایده‌پرداز تدوین مقررات جدید برای ساماندهی تردد اشخاص و وسایل نقلیه موتوری در بنادر است. پس از آن،‌ بخش‌های مهمی از این آیین‌نامه در مطلبی با عنوان «شیوه جدید آمدوشد در بارانداز» منتشر شده است.

آخرین مطالب بخش لنگرگاه، گزارشی با عنوان «سندروم ضعف لجستیکی» است که بر اساس گفت‌وگوی خبرنگار ترابران با مهندس روزبه مختاری،‌ عضو هیئت‌مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درباره ارزیابی وضعیت بنادر ایران و روسیه با هدف رونق‌بخشی به کریدور شمال – جنوب است.

در بخش «فرمان» با عنوان «پینه‌دوزی‌ خودرویی» واردات خودروهای کارکرده از زوایای مختلف بررسی شده است.

در نخستین گزارش این بخش،‌ احمد نعمت‌بخش، ‌دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره چرایی مخالفت با واردات خودروهای کارکرده صحبت کرده است. این گفت‌وگو در مطلبی با عنوان «تولیدات دست چندم؛ برای کشورهای دست دوم!» آمده است.

همچنین، مطلبی با عنوان «ماشین عالی برای جیب‌های خالی!» گزارشی است که در آن خبرنگار ترابران پای سخنان امیرحسن کاکایی، ‌استادیار دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت درباره مشکل عدم بهره‌مندی مردم از واردات خودرو نشسته است.

از دیگر گزارش‌های این بخش می‌توان به کنش «کنش دولت،‌ واکنش بازار» و «گیوه‌پوش کراواتی» اشاره کرد.

در بخش «جایگاه» این شماره با عنوان «رنج شوق»،‌ خبرنگار ترابران در مطلبی با عنوان «شوق سفر؛ ‌رنج حضر» گذری بر زندگی دکتر داوود فرزانه، مدیرعامل شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تعطیلات و بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره گروه گردشگری مارکوپولو داشته است که با همه ناملایمات توانسته نام خود و پدر را در عرصه‌های گوناگون اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی زنده نگه دارد.

♦شماره 213 ماهنامه ترابران را می‌توانید از باکس زیر دانلود کنید.

 

شماره 213 ماهنامه ترابران در 168 صفحه با فرمت PDF و حجم 26.5 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *