رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

شنبه, 9 دی 1402
با هدف بهبود اتوماسیون پیشرفته راه‌اندازی شد؛

سامانه جدید یاتا برای پشتیبانی از سفرهای هوایی

یاتا سامانه جدید سیستم اسناد و تأیید سفر را راه‌اندازی کرده است و از سفرهای بدون تماس پشتیبانی می‌کند و تجربه مسافران را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از روابط عمومی انجمن شرکت‌های هواپیمایی، یاتا اعلام کرده است که سامانه جدید سیستم اسناد و تأیید سفر را راه‌اندازی کرده که از سفرهای بدون تماس پشتیبانی می‌کند و تجربه مسافران را افزایش می‌دهد. برای دستیابی به این هدف، سامانه Timatic با یک طراحی مجدد کامل شده و معیارهای جدیدی را در راه‌حل‌های انطباق با سفر ایجاد کرده است.

این سامانه تجربه‌ای کارآمد و تعاملی را ارائه می‌دهد که مسافران، خطوط هوایی و متخصصان سفر را قادر می‌سازد به‌راحتی به اطلاعات دقیق و واضح مهاجرت دسترسی داشته باشند. کل فرآیند بررسی اسناد با دستورالعمل‌های متناسب برای هر مسافر به‌صورت خودکار انجام شده است.

یاتا می‌گوید که با دو برابر شدن ترافیک مسافران تا سال 2040 بهینه‌سازی و بهبود فرآیندهای فرودگاهی باید ادامه یابد. بررسی اسناد سفر مسافران یکی از کارهای زمان‌بر است که به اتوماسیون بیشتر نیاز دارد. علاوه بر این، ویژگی‌های جدید این سامانه نیز نقش اساسی در حمایت از صنعت در حرکت به سمت سفرهای بدون تماس خواهد داشت.

طبق آخرین نظرسنجی جهانی مسافران یاتا، شرایط پیچیده ویزا سدی برای مسافرانی است که می‌خواهند فرآیند ویزای آنلاین راحت و دیجیتالی داشته باشند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 36 درصد از مسافران گفته‌اند که به دلیل الزامات مهاجرتی از سفر به یک مقصد خاص منصرف شده‌اند. پیچیدگی فرآیند توسط 49 درصد از مسافران، هزینه‌ها توسط 19 درصد از مسافران، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی توسط 8 درصد از مسافران به‌عنوان عامل اصلی بازدارنده ارائه شده است.

در مواردی که ویزا مورد نیاز است، 66 درصد از مسافران می‌خواهند قبل از سفر به صورت آنلاین ویزا دریافت کنند، 20 درصد ترجیح می‌دهند به کنسولگری یا سفارت و 14 درصد در فرودگاه مراجعه کنند.

87 درصد از مسافران اعلام کردند که اطلاعات مهاجرت خود را برای سرعت بخشیدن به روند ورود به فرودگاه به اشتراک می‌گذارند که نشان دهنده افزایش 83 درصدی گزارش شده در سال 2022 است.

فردریک لگر، معاون ارشد خدمات بازرگانی یاتا اظهار کرد: «با بهره‌گیری از تمایل مسافران به استفاده از فرآیندهای آنلاین و اشتراک‌گذاری اطلاعات، سامانه Timatic به خطوط هوایی، کارکنان زمینی، سیستم‌های کنترل خروج و آژانس‌های مسافرتی این امکان را می‌دهد تا یک راه‌حل آنلاین مشتری پسند برای مسافران ارائه دهند.»

یاتا می‌گوید که این سامانه می‌تواند به راحتی در سیستم‌های رزرو و کنترل خروج خطوط هوایی (DCS) و همچنین سیستم‌های توزیع مورد استفاده توسط آژانس‌های مسافرتی و پلت‌فرم‌های رزرو آنلاین ادغام شود و ویژگی‌هایی مانند؛ محتوای نظارتی ساده، رویکرد مبتنی بر داده‌های تعاملی، توصیه‌های عملی و اتوماسیون پیشرفته را بهبود دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *