رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل دریایی

یکشنبه, 8 مرداد 1402
با تعهد اپراتورهای کشتی به کاهش سرعت؛

حمل‌ونقل دریایی حافظ نهنگ‌ها می‌شود

برنامه سفیر محافظت نهنگ‌های آبی و آسمان آبی، یک همکاری بین برندها و شرکت‌های حمل و نقل پایدار است که از نهنگ‌های در معرض انقراض محافظت می‌کند و آلودگی هوا را کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از سی‌نیوز، حمل‌و‌نقل دریایی به بنادر کالیفرنیا پایدارتر می‌شود؛ به صورتی که اپراتورهای کشتی در برنامه حفاظت از نهنگ‌های آبی و آسمان آبی به‌طور داوطلبانه سرعت خود را هنگام عبور از مناطق حیاتی تغذیه نهنگ‌ها و نزدیکی جوامع ساحلی و بندری آسیب‌پذیر در کالیفرنیا کاهش می‌دهند. این رویکرد آسیب‌های محیط‌زیستی را با کمترین تأثیر بر برنامه‌های حمل‌و‌نقل به حداقل می‌رساند، زیرا مانند خودروها، کشتی‌هایی که با سرعت کم حرکت می‌کنند کارآمدتر هستند و گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های مضرکمتری در هوا منتشر می‌کنند. شناورهای کندتر همچنین صدای اقیانوس و خطر برخورد کشنده کشتی را به نهنگ‌های آبی، باله‌ای و گوژپشت در حال انقراض در آب‌های کالیفرنیا کاهش می‌دهند.

شرکت‌های تولید‌کننده و خرده‌فروشان اکنون می‌توانند همگام با صنعت حمل‌و‌نقل در بخشی ازاین مجموعه  فعالیت کنند. شرکت‌ها با تبدیل شدن به سفیر برند از ارتباطات مثبت این برنامه بهره می‌برند و در عین حال تقاضا برای شیوه‌های حمل‌و‌نقل پایدارتر را بیشتر می‌کنند، در نتیجه مشارکت صنعت کشتیرانی را افزایش می‌دهند و نتایج حفاظتی را برای نهنگ‌ها، مردم و کره زمین بهبود می‌بخشند.

در سال ۲۰۲۲، کشتی‌هایی که در برنامه حفاظت از نهنگ‌های آبی و آسمان آبی فعالیت می‌کردند، ۷۸ درصد ازسرعت سفرهای خود را کاهش دادند که ۶۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشت، این امر نشان‌دهنده تعهد مداوم اپراتورهای کشتی برای حمل‌و‌نقل پایدارتر است.

7 سفیر برند و 13 شرکت حمل‌و‌نقل مختلف در برنامه نهنگ‌های آبی و آسمان آبی با یکدیگر همراه می‌شوند. در سال ۲۰۲۲، این 13 شرکت کشتیرانی به‌طور داوطلبانه سرعت خود را کاهش دادند که منجر به کاهش ۲۵۰۰۰ تنی در انتشار گازهای گلخانه‌ای منطقه‌ای شد.

بیشتر شرکت ها در حال حاضر، حمل محصولات خود را با شرکت‌های حمل‌و‌نقلی انجام می‌دهند که عضوی از برنامه محافظت نهنگ‌های آبی و آسمان آبی باشند و از این راه می‌توانند امتیاز محیط‌زیستی برای ایجاد تغییرمثبت در محیط زیست به‌دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *