رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

جمعه, 6 آبان 1401
اطلاعیه سازمان هواپیمایی منتشر شد؛

جزئیات فرود اضطراری هواپیمای تاشکند-دبی

یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت فلای‌دبی از مبدأ تاشکند به دبی، دیروز 5 آبان در شیراز فرود اضطراری داشت.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، حوالی ساعت 5 صبح دیروز پنج‌شنبه، پنجم آبان‌ماه یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 سری 800 شرکت فلای‌دبی از مبدأ تاشکند به دبی با اعلام وضعیت اضطراری به علت بیهوشی خلبان اول در فرودگاه شیراز فرود اضطراری داشت.

به گفته غلامرضا کریم‌آقایی، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس این هواپیما ساعت 16 همان روز با رسیدن خلبان دیگری از دبی به شیراز، پس از جایگزین کردن پرواز توسط شرکت فلای‌دبی فرودگاه شیراز را ترک کرد.

هرچند که شائبه‌هایی مبنی بر امنیتی‌بودن این ماجرا مطرح شده بود اما دادستان انقلاب مرکز استان فارس این ادعا را تکذیب کرد و حال جسمی خلبان را علت اصلی و قطعی این حادثه دانست.

بنابراین گزارش، سازمان هواپیمایی کشوری درباره جزئیات این ماجرا اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است:

در ساعت ۵:۱۵ صبح امروز«پنج شنبه- ۵ آبان» پرواز 1942 شرکت هواپیمایی فلای‌دبی از نوع B738 از تاشکند کشور ازبکستان به شهر دبی کشور امارات درحین عبور از فضای کشور و نزدیک فضای اصفهان به علت بیهوش شدن خلبان اول، اعلام وضعیت اضطراری کرد و به فرودگاه شیراز تغییر مسیر داد.
کمک خلبان به سلامت پرواز را در شیراز فرود آورده است و با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری تیم ارزیاب پزشکی از شهر شیراز به فرودگاه اعزام شده و اقدامات پزشکی لازم به‌عمل آمد.
با دستور مقامات سازمان هواپیمایی کشوری مسافران به سالن ترانزیت منتقل شده تا خلبانان جدید برای ادامه پرواز به شیراز اعزام شوند. در پایان با اعزام خلبانان جدید، مسافران پرواز در ساعت ۱۶ به شهر دبی اعزام شدند.
در پایان این اطلاعیه ذکر شده که این رویداد یک حادثه جدی بوده و بررسی مشترک سازمان‌های هواپیمایی دو کشور ایران و امارات براساس قوانین بین‌المللی ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *