رسانه اقتصاد ترابری ایران

جمعه, 20 اسفند 1400
قرارداد خرید 630 واگن مترو در آستانه انعقاد

کارآفرینی شهرداری تهران برای چینی‌ها

مدیرعامل متروی تهران در حالی از عملیاتی شدن قرارداد خرید ۶۳۰ واگن مترو از چین خبر داده است که شرکتهای تولیدکننده داخلی واگن توانایی تولید و عرضه این واگن ها را دارند.

به گزارش پایگاه خبری ترابرن، مسعود درستی، از اقدامات وزارت کشور و شهرداری تهران برای به نتیجه رسیدن قرارداد خرید۶۳۰ واگن متروی تهران از چین خبر داد. این مقام مسول در حالی از احتمال عقد قرارداد با چینی ها خبر داده است که شرکتهای داخلی فعال در حوزه واگن سازی وجود دارند.
در حال حاضر در خطوط متروی تهران، بیش از هزار و 500 واگن مترو فعال هستند؛ بنابراین 630 واگن بیش از 40 درصد از واگن های فعلی را شامل می شود. این حجم از تولید واگن به اشتغال زایی و رونق بخشیدن شرکت های داخلی منتهی می شود. طی سالهای اخیر شرکتهایی مانند واگن سازی تهران، واگن سازی پارس، واگن سازی مپنا، واگن سازی پلو و دهها شرکت دیگر در حوزه واگن سازی فعال بودند. می توان از این ظرفیت نهایت استفاده را برد. اما اگر بی اعتنایی به توان داخلی ادامه پیدا کند چه بسا برخی از این شرکتها در آستانه تعطیلی قرار بگیرند. شاید هم الان اوضاع شان خوب نیست. 

بنابراین بهتر است مدیران شهرداری و متروی تهران به جای نگرانی جهت پرداخت سهم 15 درصدی دولت و عقد قرارداد قریب الوقوع با چشم بادامی ها، نگران این باشند که با اینکارها موجب تضعیف بیشتر تولید داخلی شده و تیشه به ریشه ضعیف این صنعت می زنند.

تصویر خبر از خط تولید واگن سازی پارس اراک است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *