رسانه اقتصاد ترابری ایران

چهارشنبه, 15 دی 1400

تلاش‌برای توسعه خطوط مترو غرب تهران

مدیرعامل متروی تهران گفت: ۲۴ ایستگاه در منطقه ۵، طی چند سال آینده به تدریج به مرحله بهره برداری رسیده و در خدمت شهروندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری ترابران ، صبح امروز جلسه مشترکی با موضوع خط ۱۰ متروی تهران، میان علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران و احسان شریفی شهردار منطقه ۵ و سایر معاونین و مدیران منطقه برگزار شد.

در حاشیه این جلسه، امام با بیان اینکه از سنوات گذشته تلاش گسترده ای برای توسعه خطوط مترو در غرب تهران به ویژه منطقه ۵ آغاز شده است، اظهار داشت: در طراحی هایی که برای تکمیل شبکه حمل و نقل ریلی شهر تهران انجام شده، خطوط مختلفی در منطقه ۵ سرویس دهی و در خدمت شهروندان خواهند بود.
او افزود: در همین راستا، توسعه غربی خط ۴ متروی تهران، ۴ ایستگاه در منطقه ۵ داراست که در دست احداث و تکمیل است. خط ۶ نیز، ۷ ایستگاه در منطقه دارد که در حال تکمیل آن هستیم. ۳ ایستگاه از خط ۷ متروی تهران نیز در منطقه ۵ قرار گرفته است. ۵ ایستگاه از خط ۱۰ مترو نیز در این منطقه قرار دارد که عملیات آن از ابتدای امسال از منطقه ۲۲ آغاز شده و به زودی در منطقه ۵ نیز شروع خواهد شد.

امام با بیان اینکه خط ۹ از خطوط جدید نیز، ۵ ایستگاه در منطقه ۵ دارد، ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم که در این دوره از مدیریت شهری با اولویت بندی، عملیات اجرایی ۵ ایستگاه از خط ۹ در منطقه ۵ نیز آغاز شود.
مدیرعامل متروی تهران در پایان تاکید کرد: در مجموع ۲۴ ایستگاه در منطقه ۵، طی چند سال آینده به تدریج به مرحله بهره برداری رسیده و در خدمت شهروندان قرار خواهد گرفت. افتتاح این ۲۴ ایستگاه قطعا منشأ تحول قابل توجهی در بهره مندی مردم خوبمان از شبکه حمل و نقل پاک خواهد بود.

 

منبع خبر:روابط عمومی منطقه ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *