رسانه اقتصاد ترابری ایران

صنایع لوازم و قطعات یدکی

یکشنبه, 23 مهر 1402
با موافقت وزیر صمت؛

تایر 20 درصد گران شد

دبیر انجمن صنفی صنعت تایر ایران به شرکت‌های عضو انجمن به‌صورت مکتوب از موافقت وزیر صمت با گرانی ۲۰ درصدی تایر خبر داد. این در حالی است که انواع لاستیک خودرو در فهرست اقلام نظارتی اولویت‌دار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، دبیر انجمن صنفی صنعت تایر ایران در نامه‌ای خطاب به شرکت‌های عضو انجمن صنفی صنعت تایر نوشت که عطف به جلسه شنبه مورخ 22 مهر 1402 در حضور وزیر صمت و سایر مسئولان وزارت مذکور، با توجه به موافقت وزیر، مقرر شد به میزان 20 درصد افزایش قیمت به گروه تایرهای رادیال از تاریخ شنبه 22 مهر 1402 اعمال و اجرایی شود.

گفتنی است؛ روز گذشته، شرکت کویر تایر از دریافت مجوز افزایش 20 درصدی نرخ فروش تایرهای رادیال سواری از انجمن خبر داده بود.

این در حالی است که روز گذشته، حسین فرهید زاده، معاون وزیر صمت، در بخشنامه‌ای به مدیران کل صمت استان‌ها بر رصد مستمر بازار و برخورد قاطع با هرگونه تخلف در زنجیره تأمین و توزیع لاستیک تاکید کرده و گفته بود که با توجه به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تداوم کمبود و گرانی تایر در استان‌ها و با عنایت به قرار گرفتن انواع لاستیک خودرو در فهرست اقلام نظارتی اولویت‌دار و تأثیر آن بر خدمات حمل‌و‌نقل بخشنامه طرح نظارتی تشدید بازرسی و نظارت بازار تایر سواری ابلاغ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *