رسانه اقتصاد ترابری ایران

جمعه, 29 بهمن 1400
زمان دقیق بهره برداری از قطعه دو آزادراه تهران-شمال نامعلوم است

کارگران مشغول کارند

سه عضو کابینه به همراه رئیس بنیاد مستضعفان از پروژه ای بازدید کردند که هنور درباره زمان بهره برداری کامل آن اطلاعاتی در دست نیست. در جریان بازدید از پروژه قطعه دو آزادراه تهران-شمال خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور زمان بهره برداری از باند رفت این طرح را پایان سال آتی عنوان کرد، اما هیچ سخنی درباره زمان دقیق بهره برداری عنوان نکرد. 

به گزارش پایگاه خبری ترابران، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور  روز جمعه 28 بهمن ماه از قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال بازدید کردند. در جریان این بازدید خادمی اظهار کرد: سر تا سر قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، عملیات اجرایی به صورت فعال در جریان است.

وی افزود: نزدیک به ۲ هزار نیروی انسانی در ۷۰ جبهه کاری در ۱۶ کیلومتر قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال فعالند؛ پروژه با روند خوبی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: برنامه‌ای که امروز با حضور این ۴ مسئول ارشد اجرایی کشور تدوین شد، این است که سهم نقدینگی وزارت راه و شهرسازی به عنوان دولت و بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه گذار به سبکی تدوین شود که تا پایان ۱۴۰۱ بتوانیم از یک باند قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال بهره برداری کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین وضعیت بهره برداری از آزادراه تهران-شمال به این صورت است که ساخت قطعه یک آن به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و می‌تواند در ادامه آن تا پایان ۱۴۰۱ در پل زنگوله در استان مازندران شاهد افتتاح قطعه ۲ این آزادراه به صورت ۴ خطه باشیم به این صورت که باند رفت قطعه ۲ آزادراه برای مسیر جنوب به شمال و جاده قدیم چالوس-کرج هم برای باند برگشت مورد بهره برداری قرار گیرد. با این حساب مردم می‌توانند در سراسر مسیر ۵۵ کیلومتری قطعات یک و ۲ آزادراه تهران-شمال به صورت ۴ خطه، ایمن و بدون گره ترافیکی تردد داشته باشند.

 

منبع خبر: مهر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *