رسانه اقتصاد ترابری ایران

راهداری و راهسازی

دوشنبه, 21 اسفند 1402
در غیاب رئیس دولت انجام شد؛

افتتاح آزادراه منجیل- رودبار

آزادراه منجیل-رودبار به طول ۸.۲ کیلومتر در غیاب رئیس دولت و با حضور معاون اجرایی رئیس‌دولت و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، همان‌طور که رئیس هیئت‌مدیره شرکت تضامنی عطاردیان، پیمانکار بخشی از پروژه آزادراه منجیل- رودبار از بازگشایی این آزادراه برای تعطیلات نوروز به ترابران خبر داده بود، امروز (دوشنبه، 21 اسفند ماه ) آزادراه منجیل-رودبار به طول ۸.۲ کیلومتر در غیاب رئیس دولت و با حضور معاون اجرایی رئیس‌دولت و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

آزادراه منجیل-رودبار حدود 8 کیلومتر از آزادراه قزوین-رشت است که با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر تردد کنند. افتتعاح این آازدراه می‌توان حجم عظیمی از بار ترافیکی ایجادشده در آزادراه قزوین – رشت را در ایام پیک سفر کاهش دهد.

به گفته محمد عطاردیان؛ کار ساخت تونل‌ها و پل‌ها کار بسیار سختی بود اما اکنون تمام کارها انجام شده است و تقریباً کار تکمیل و کارهایی مانند مثل کار گذاشتن قرنیزها، نرده و رنگ‌کاری مانده است. همچنین با توجه به عمیق بودن زیاد دره، قسمت‌های در کنار رودخانه را باید دیوارسازی می‌کردیم. علاوه بر آن باید کوه را برش می‌دادیم که همین موارد کار را بسیار سخت کرده بود.

او گفته بود که پل‌های بزرگ بر اثر حرارت بالا و پایین باید بتوانند بر تکیه‌گاه خود حرکت کنند، در غیر این صورت تحت‌فشار خرد می‌‌شوند. این تکیه‌گاه‌ها باید ساخته شود. البته تکیه‌گاه‌های اصلی باید از سوئیس وارد شوند. در این پروژه، با هماهنگی با کارفرما تعدادی تکیه‌گاه خریداری و نصب شده است تا اینکه بعد وارد کردن تیکه‌گاه‌های صعودی آنها جایگزین شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *