رسانه اقتصاد ترابری ایران

ترانزیت

سه شنبه, 14 آذر 1402
پس از به‌روزرسانی سیستم‌های نرم‌افزاری ممکن شد؛

اعطای پلاک ترانزیت مستقل به یدک، نیمه‌یدک‌ها و کشنده‌ها

بر اساس درخواست تعدادی از فعالان حمل‌ونقل بین‌المللی کشور و با به‌روزرسانی سیستم نرم‌افزاری، اعطای مستقل دفترچه مالکیت بین‌المللی و پلاک ترانزیت به کشنده، یدک و نیمه یدک‌های دارای سند مالکیت امکان‌پذیر شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، حوریوش عسکری، مدیر صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در نامه‌ای خطاب به مهندس جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی اعلام کرده است که اعطای دفترچه مالکیت بین‌المللی و پلاک ترانزیت به یدک و نیمه‌یدک‌ها به‌صورت مستقل از کشنده‌ها امکان‌پذیر شده است.

در این نامه به جلسه مهر ماه کمیته راهبری در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره شده و آمده است که در پاسخ به درخواست بخشی از فعالان حمل‌ونقل بین‌المللی کشور مبنی بر تخصیص دفترچه مالکیت بین‌المللی و پلاک ترانزیت به یدک و نیمه‌یدک‌ها به‌صورت مستقل از کشنده و با عنایت به اتمام به‌روزرسانی نرم‌افزاری پیرامون موضوع، اعطای مدارک ترانزیت اعم از دفترچه مالکیت بین‌المللی و پلاک ترانزیت اعم از دفترچه مالکیت بین‌المللی و پلاک ترانزیت به‌صورت مستقل صرفاً به کشنده، یدک و نیمه‌یدک‌های دارای سند مالکیت صادره توسط نیروی انتظامی ضمن تعویض پلاک‌های ترانزیت و به‌روزرسانی آنها مطابق استانداردهای بین‌المللی کنونی، با لحاظ کردن مراتب ذکر شده و رعایت مقررات جاری میسر است.

مدیر صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در بخش دیگری از این نامه تاکید کرده که ارائه خدمات به یدک و نیمه‌یدک‌های فاقد سند مالکیت صادره توسط نیروی انتظامی صرفاً در صورت اتصال به یک کشنده معین و مطابق مقررات پیشین امکان‌پذیر خواهد بود و در صورت هرگونه تغییر مشخصات یدک و نیمه‌یدک فاقد سند مالکیت اعم از نوع و شماره پلمپ و.. دفترچه‌های مالکیت کشنده و یدک متصل به آن به‌صورت توام ابطال و دفترچه برای کشنده و یدک جدید صادر خواهد شد.

در این نامه تاکید شده که مشخصات کشنده معرفی شده در بخش توضیحات دفترچه مالکیت یدک و نیمه‌یدک فاقد سند و بالعکس درج خواهد شد.

در پایان این نامه از مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز درخواست شده این شرایط به انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و سایر ذی‌نفعان اطلاع‌رسانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *