رسانه اقتصاد ترابری ایران

اتاق‌های بازرگانی

سه شنبه, 8 اسفند 1402
کسری بودجه دولت را به همکاری با بخش خصوصی وادار کرد؛

اشتباهات عمرانی زاییده برنامه‌های توسعه‌ای نادرست است

رئیس اتاق بازرگانی تهران خطاب به وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دولت زمانی به نتیجه همکاری با بخش خصوصی رسیده که با کسری بودجه مواجه شده است، پیشنهاد کرد که دولت روی بخش خصوصی حساب کند و خودش به سمت ایفای نقش ناظر و رگولاتوری حرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، در نشست «تبيين طرح عظيم و بين‌نسلي شهرهاي جديد ساحلي» كه توسط كميسيون عمران، احداث و امور زيربنايي اتاق تهران و وزارت راه و شهرسازي برگزار شد، اظهار خوشحالی کرد که دولت به این جمع‌بندی رسیده است که بخش خصوصی را در پروژه‌ها دخیل کند.

او افزود: «زمانی دولتی‌ها به این نتیجه رسیدند که کفگیرشان ته دیگ خورده است و منابع جاری دولت کسری خورد‌ و باعث استقراض از بانک‌ها و تورم شد.»

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه ۱۳ درصد بودجه، متعلق به بخش عمرانی است، تاکید کرد: «اشتباهات زیادی از گذشته کردیم که عوارضش آن‌قدر عیان شد که به این جمع‌بندی رسیدیم استراتژی و برنامه‌های توسعه‌ای خود اشتباه بوده است. برای مثال دولت به این نتیجه رسیده است که احداث فولاد مبارکه در اصفهان اشتباه بود زیرا به خشکی زاینده‌رود و فرونشست زمین منجر شد.»

نجفی‌عرب به پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در سواحل 4900 کیلومتری اشاره کرد و خطاب به این وزارتخانه گفت: «روی بخش خصوصی حساب کنید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *