رسانه اقتصاد ترابری ایران

شنبه, 22 مرداد 1401

آغاز انتقال نفت توقیفی لانا به نفتکش ایرانی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات بازگرداندن نفت توقیف شده کشتی نفتکش لانا تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در یونان از شب گذشته خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی با بیان اینکه کشتی لانا تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران نفت متعلق به یک شرکت خصوصی ایران بود، اظهار کرد: «این کشتی که دچار نقص فنی شده بود در سواحل یونان متوقف و بار آن به درخواست دادگاه آمریکایی، توسط دولت یونان توقیف شد.»
به گفته وی، پس از انجام اقدامات لازم توسط ایران و پیگیری‌های مجدانه صورت گرفته توسط همه ارگان‌های مرتبط کشور، دادگاه یونانی نسبت به صدور حکم، جهت بازگرداندن نفت به مالک ایرانی، اقدام کرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در نهایت پس از انجام اقدامات فنی صورت گرفته درباره کشتی لانا و انجام تعمیرات مربوطه از شب گذشته عملیات بازگرداندن بخشی از بار کشتی آغاز شد، افزود: «بازگرداندن این بخش از بار کشتی که به تانکری در اجاره آمریکایی‌ها منتقل شده بود، آغاز شده است.»
گفتنی است، دولت یونان ۲۵ ماه می سال جاری به درخواست یک دادگاه آمریکایی، محموله نفتکش لانا را توقیف کرد و تانکر مذکور را که به‌دلیل نقص فنی به سواحل یونان منتقل شده بود، متوقف کرد. در همین زمینه، دولت یونان اذعان کرد که این محموله نفتی را به درخواست وزارت دارایی آمریکا توقیف کرده است!
گفتنی است، 5 تیرماه، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه در پلیس بندر یونان اعلام کرده بود که نفتکش روسی پگاس (لانا)حامل نفت ایران که در اواسط آوریل در یونان به درخواست دادگستری آمریکا توقیف شده بود، می‌تواند کشتیرانی خود را از سر بگیرد. آن گزارش حاکی از آن است که نفتکش روسی لانا از بندر کاریستوس در جنوب جزیره ائوبویا به سوی بندر پیرئاس حرکت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *