رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

جمعه, 27 بهمن 1402
بازگشت وجه متقاضیان حج ‌عمره از فردا؛

پروازهای حج عمره ۱۴۰۲ رسماً لغو شد

با توجه به طولانی شدن صدور مجوز ورود هواپیماهای ایران‌ایر به عربستان، سفرهای حج عمره ۱۴۰۲ رسماً لغو شد و از ۲۸بهمن‌ماه بازگشت وجه مسافران آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از مهر، عمره مفرده باز هم تعلیق شد و اعزام متقاضیان تشرف به زیارت خانه خدا که برای سفر به سرزمین وحی ثبت‌نام کرد و آماده شده بودند، رسماً لغو شد.

عملیات عمره مفرده که قرار بود بعد از گذشت ۹ سال از چهارشنبه، ۱۳ دی‌ماه با نخستین پرواز از فرودگاه امام انجام شود، به دلیل آنکه مجوز پرواز از سوی عربستان صادر نشده بود تا اطلاع ثانوی این پروازها لغو شده بود. تا اینکه، امروز ۲۷ بهمن‌ماه، غلامرضا رضایی، معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرد که عمره ۱۴۰۲ رسماً لغو شد و از روز شنبه، 28 بهمن‌ماه عودت وجوه همه عمره‌گذاران شامل حدود ۳۰ هزار نفر آغاز خواهد شد و این امر در 3 الی 4 روز کاری به اتمام خواهد رسید.

با توجه به طولانی شدن صدور مجوز ورود هواپیماهای ایران‌ایر به عربستان، سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت وجوه همه ثبت‌نام‌کنندگان را به حسابشان بازگرداند. به‌محض اینکه طرف سعودی مجوز مجوز ورود هواپیماهای ایران را صادر کند روند ثبت‌نام ودیعه گذاران و روند ثبت‌نام عمره‌گذاران و تعیین کاروان آنها مجدداً آغاز خواهد شد.

همچنین، سعید چلندری، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی امام لغو پروازهای حج عمره ۱۴۰۲ را نیز تأیید کرد و گفت: «این پروازها تا اطلاع ثانوی رسماً لغو شد و در حال آماده‌سازی برای حج تمتع هستیم.»

ایران‌ایر: لغو پروازهای حج عمره ارتباطی به ما ندارد

این در حالی است که، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره عدم صدور مجوز پروازهای حج عمره از سوی عربستان اعلام کرد: «هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) از ابتدا همه هماهنگی‌های لازم را برای انجام پروازهای عمره انجام داده است. عدم صدور مجوز ارتباطی با ایران‌ایر ندارد و مربوط به عدم صدور مجوز انجام حج عمره از سوی دولت عربستان است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *