رسانه اقتصاد ترابری ایران

یکشنبه, 17 بهمن 1400
کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد؛

وزش باد شدید در برخی استان‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد شدید در برخی استان‌ها نسبت به احتمال خسارت به گلخانه‌ها، ماشین آلات کشاورزی و یخ زدگی محصولات هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران،کبری رفیعی،‌ گفت:‌ امروز در استان‌های مازندران،‌ گلستان،‌ ارتفاعات سمنان،‌ خراسان‌های شمالی و رضوی و جنوب کرمان بارش برف، باران و وزش موقتی باد شدید را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه در خراسان رضوی بارش‌ها به شکل پراکنده رخ خواهد داد، عنوان کرد:‌ در سایر مناطق کشور تا روز پنجشنبه جو آرام و پایدار خواهد بود، اما از روز پنجشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی پایتخت را نیز تشریح کرد و گفت:‌ امروز در استان تهران، قم، مرکزی، سمنان و در شرق کشور نیز در بعضی ساعات وزش باد شدید خواهد بود.

رفیعی از کاهش دمای هوا در استان‌‌های نوار شمالی کشور خبر داد و اظهار کرد:‌ آب های خلیج فارس در روز سه شنبه را مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌کنیم و آب‌های دریای خزر امروز این شرایط را خواهند داشت.

وی ادامه داد:‌ آسمان تهران امروز ابری و همراه با وزش باد است؛ حداکثر دما به ۱۰ درجه بالای صفر و حداقل دما امروز صبح در مهرآباد به دو درجه بالای صفر رسید و فردا به یک درجه زیر صفر می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین نسبت به وزش باد شدید در برخی استان‌ها هشدار داد و گفت:‌ بوشهر، فارس، اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان طی روزهای اخیر متاثر از باد شدید خواهند بود و احتمال خسارت به گلخانه‌ها، ماشین آلات کشاورزی و یخ زدگی محصولات وجود دارد.

 

منبع خبر:پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *