رسانه اقتصاد ترابری ایران

گمرک

شنبه, 5 آذر 1401
با ابلاغیه گمرک؛

واردات لیفتراک مستعمل آزاد شد

بر اساس ابلاغیه مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران، واردات لیفتراک مستعمل با قدمت حداکثر ۱۰ سال با ظرفیت ۱۰ تن و بالاتر آزاد اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، در ابلاغیه علی وکیلی، مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران به ناظران، ‏‌مدیران کل و مدیران گمرک واردات لیفتراک مستعمل با ظرفیت ۱۰ تن و بالاتر و با قدمت حداکثر ۱۰ سال را آزاد اعلام شد.

دربخشی از این نامه آمده است که موضوع تصمیمات متخذه در جلسات مورخ دهم آبان ماه 1401 کمیسیون ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مبنی بر اعمال شرط قدمت ساخت حداکثر 10 سال برای واردات فقط لیفتراک مستعمل تحت ردیف تعرفه ۸۴۲۷۲۰۱۲ با ظرفیت 10 تن و بالاتر ارسال می‌شود. خواهشمند است دستور فرمایید پس از ارائه ثبت سفارش فقط با ارز متقاضی و منطبق با مشخصات کالاهای وارداتی و اعمال سایر مقررات مربوطه و ارائه مجوزهای قانونی صرفا از لحاظ مستعمل بودن و حداکثر سال سخت قابل ورود اقدام لازم معمول دارند.

بدیهی است کماکان واردات و ترخیص کالاهای مستعمل از طریق بازارچه‌ها امکان‌پذیر نیست و ورود لیفتراک‌های مستعمل تحت تعرفه ۸۴۲۷۲۰۱۲ با قدمت بیش از 10 سال مجاز نیست. همچنین اقلام مشمول قانون خودرو نیز از شمول این موافقت‌نامه خارج است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *