رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

دوشنبه, 2 مرداد 1402
به‌منظور شرکت در برنامه جهانی نظارت بر امنیت هوانوردی حاصل شد؛

نخستین حضور ایرانی‌ها در جمع ممیزان اصلی ایکائو

بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری ايران برای نخستین بار در برنامه‌های جهانی نظارتی ایکائو به‌عنوان ممیز اصلی حضور يافتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترابران، برای نخستین بار، بهروز امین، یکی از بازرسان سازمان هواپيمايي كشوری ايران به‌عنوان مسئول ممیزی بخش‌های آموزش و صدور گواهینامه (TRG)، امنیت بار و مسافر (PAX) و تسهیلات هوانوردی (FAL) در برنامه‌های جهانی نظارتی ایکائو به‌عنوان ممیز اصلی حضور یافت.

دفتر امنیت حمل‌ونقل وزارت حمل‌ونقل فیلیپین با همکاری مقامات فرودگاه و سایر سازمان‌های دولتی آن کشور‏، از 10 تا 21 جولای 2023 ، میزبان برنامه جهانی ممیزی امنیت هوانوردی با رویکرد پایش مستمر سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO USAP-CMA) بود. در طول این برنامه دو هفته‌ای، یک ممیزی و ارزیابی جامع از دو فرودگاه بین‌المللی فیلیپین انجام شد. این ممیزی بخش‌های مختلفی از جمله سیستم‌های مدیریت امنیتی، بازرسی فنی امنیتی بار و مسافر، امنیت محموله های پستی و برنامه‌های آموزشی امنیتی را پوشش داد.

گفتنی است؛ در جمع ممیزان ایکائو در این رویداد،‌ بهروز امین، معاون دفتر مرکزی حراست سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان مسئول ممیزی بخش‌های آموزش و صدور گواهینامه (TRG)، امنیت بار و مسافر (PAX) و تسهیلات هوانوردی (FAL) حضور داشت.

لازم به ذکر است که این ممیزی با حضور وزیر حمل‌و‌نقل و ارتباطات فیلیپین، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری  فیلیپین (CAAP)، رئیس مقام ذی‌صلاح امنیت هوانوردی فیلیپین (OTS)، فرماندهان پلیس فرودگاه فیلیپین(ADP)، پلیس ملی فیلیپین (PNP) و اینترپل آن کشور برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *