رسانه اقتصاد ترابری ایران

سازمان بنادر و دریانوردی

جمعه, 30 تیر 1402
به‌دنبال پیشنهاد واشنگتن انجام شد؛

مخالفت IMO با میزبانی ایران برای روز جهانی دریانوردی

سازمان بین‌المللی دریانوردی برای میزبانی روز جهانی دریانوردی در تهران رأی‌گیری کرد که همسو با پیشنهاد آمریکا با آن مخالفت شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از مخالفت با برگزاری نشست بین‌المللی دریانوردی در تهران استقبال کرد و گفت: «معتقدیم ایران نباید اجازه میزبانی این رویداد را داشته باشد.»

متیو میلر درباره مخالفت واشنگتن با برگزاری روز جهانی دریانوردی در ایران افزود که سازمان بین‌المللی دریانوردی امروز برای میزبانی روز جهانی دریانوردی در تهران رأی‌گیری کرد که با آن مخالفت شد.

ایالات متحده آمریکا پیشنهاد رد درخواست ایران را داده بود که در رأی‌گیری سازمان بین‌المللی دریانوردی تصویب شد.

آمریکا در این درخواست که مورد حمایت انگلیس قرار گرفته، مدعی شده است که ایران در دو سال گذشته بیش از ۲۰ کشتی‌ را که فعالیت‌ تجاری می‌کردند، مورد حمله، آزار و اذیت یا توقیف قرار داده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز مدعی شد: «ایران نمی‌تواند هیچ برنامه بین‌المللی دریانوردی را میزبانی کند، زیرا به‌صورت مکرر بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی دریانوردی را نشان داده است و اخیرا ما شاهد دخالت ایران در آزادی دریانوردی بوده‌ایم؛ بنابراین ما معتقدیم ایران نباید اجازه داشته باشد که این رویداد را میزبانی کند و سازمان بین‌المللی دریانوردی سازمان ملل متحد (IMO) با آن موافقت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *