رسانه اقتصاد ترابری ایران

دوشنبه, 20 تیر 1401

لغو پروازهای انگلیس همچنان ادامه دارد

درحالی‌که انگلیسی‌ها برای تعطیلات تابستان آماده می‌شوند، مدیرکل انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) پیش‌بینی کرد که با تداوم مشکلات بخش هوایی این کشور لغو پروازها همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، ویلی والش، مدیرکل انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) که مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز است، پیش‌بینی کرد که مسافران بخش هوایی انگلیس با ادامه لغو پروازها و برخی از مشکلات این بخش روبرو خواهند شد.

بر اساس گزارش نشریه ایندیپندنت، والش معتقد است که بدون شک افزایش قیمت نفت هزینه سفر هوایی را برای مصرف‌کنندگان گران‌تر خواهد کرد.

این در حالی است که در روزهای اخیر، بریتیش ایرویز در بیانیه ای اعلام کرد که متأسفانه کاهش تعداد پروازها ضروری شده است و صدها پرواز تابستانی دیگر را لغو می‌کند؛ زیرا اقدام قبلی برای کاهش برنامه پروازها با هدف کاهش اختلال کافی نبوده است.

بر اساس این گزارش، ده‌ها هزار مسافر تحت تأثیر این اقدام برای لغو پروازهای فرودگاه‌های هیترو و گاتویک قرار خواهند گرفت.

وی با پیش بینی اینکه شاید مردم بتوانند راهی سفر شوند، اظهار کرد: «معتقدم اختلالاتی وجود خواهد داشت، اما فکر نمی‌کنم در مقیاسی باشد که تا به امروز دیده‌ایم.»

گفتنی است؛ صنعت جهانی هوانوردی دچار اختلال بزرگی شده است زیرا افزایش تقاضا برای سفر با کمبود نیرو در قسمت‌هایی مانند خدمه پرواز در خطوط هوایی، کارکنان فرودگاه و کنترل‌کننده ترافیک هوایی همزمان شده است. همچنین هزاران پرواز لغو شده و بسیاری از مسافران مجبور شده‌اند چندین ساعت در صف‌های طولانی در فرودگاه‌ها منتظر بمانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *