رسانه اقتصاد ترابری ایران

بیمه و مسائل حقوقی

سه شنبه, 7 فروردین 1403
به دنبال مشکلات ایجادشده برای رانندگان ایرانی اعلام شد؛

فهرست داروهای ممنوعه که فعالان ترانزیتی باید بدانند

مدیرکل امور اوراسیای وزارت امور خارجه فهرست داروهای ممنوعه در جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان را به‌منظور آگاهی رانندگان کامیون‌های ترانزیتی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترابران، دستیار وزیر و مدیرکل امور اوراسیای وزارت امور خارجه در نامه‌ای خطاب به مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی، دفتر همکاری‌های بین‌المللی گمرک، دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور و سازمان توسعه تجارت ایران با موضوع «فهرست داروهای ممنوعه در جمهوری آذربایجان» از آنها خواسته است با توجه به سختگیری‌های آذربایجان درباره ورود داروهای مذکور به خاک این کشور و مشکلات جدی ایجاد شده برای رانندگان ناوگان حمل‌ونقل کشورمان به‌دلیل عدم اطلاع از ممنوعیت ورود داروهای ذکر شده در آن نامه نسبت به اطلاع‌رسانی در این زمینه اهتمام داشته باشند.

گفتنی است، این فهرست شامل 264 قلم دارو است که تهیه برخی از آنها در ایران بسیار آسان و بدون نسخه پزشک امکان‌پذیر است اما به همراه داشتن و مصرف آنها در کشور آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان می‌تواند دردسر عظیمی برای رانندگان کشورمان ایجاد کند؛ بنابراین رانندگان باید از همراه داشتن آنها اجتناب کنند.

به همین منظور، فهرست این داروها برای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، شرکت راه‌آهن، سازمان هواپیمایی، سازمان بنادر و دریانوردی، فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران، انجمن بنادر ایران، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و اتحادیه مالکان کشتی ارسال شده است تا به همه فعالان ترانزیتی و فعالان در حوزه صادرات و واردات کشور آگاهی داده شود.

در اطلاعیه نامبرده گفته شده است که واردات، صادرات، فروش و مصرف این داروها مطابق قانون جمهوری آذربایجان ممنوع بوده و استفاده برخی از آنها نیاز به نسخه پزشک مخصوص دارد. همچنین برخی دیگر از آنها داروهایی هستند که تولید و توزیع ن نیز به مجوز ویژه نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *