رسانه اقتصاد ترابری ایران

دوشنبه, 6 فروردین 1403
برای ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳؛

حق بیمه رانندگان تعیین شد

بر اساس جدول اعلامی سازمان تامین اجتماعی میزان حق بیمه و پوشش بیمه‌ای رانندگان شامل رانندگان درون‌شهری، برون‌شهری سبک و برون‌شهری سنگین برای ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ مشخص شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترابران، در بخشی از جدول انواع بیمه‌ها در سازمان تامین اجتماعی با احتساب میزان درصد و مبالغ حدودی پرداخت در نیمه اول سال ۱۴۰۳ که از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام شده است، حق بیمه رانندگان درون‌شهری، برون‌شهری سبک و سنگین مشخص شده است.

به این ترتیب، بر اساس این لیست، حق بیمه تامین اجتماعی رانندگان درون‌شهری در ۶ ماهه نخست سال جاری با کمک دولت به مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و بدون کمک دولت به مبلغ دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان (۱.۱ برابر حداقل دستمزد) تعیین شده است.

همچنین حق بیمه تامین اجتماعی رانندگان برون‌شهری سبک برای مدت زمان نامبرده با کمک دولت یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و بدون کمک دولت دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است این میزان حق بیمه معادل ۱.۳۵ برابر حداقل دستمزد است.
بر اساس جدول اعلامی، حق بیمه رانندگان برون‌شهری سنگین با کمک دولت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و بدون کمک دولت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است. این میزان حق بیمه ۱.۶۵ برابر حداقل دستمزد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *