رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

چهارشنبه, 24 آبان 1402
نخستین معامله بزرگ دبی‌ایرشو ۲۰۲۳ رقم خورد؛

ثبت سفارش 95 فروند هواپیمای بوئینگ توسط امارات

در نخستین معامله بزرگ دبی‌ایرشو ۲۰۲۳،‌  امارات 95 فروند هواپیمای پهن‌پیکر 777X به ارزش 52 میلیارد دلار به شرکت بوئینگ سفارش داد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از سی‌ان‌بی‌سی نیوز، مجموع سفارش‌های شرکت هواپیمایی امارات به هواپیمایی بوئینگ برای هواپیما‌های پهن‌پیکر 777X با سفارش ۵۵ فروند هواپیمای بوئینگ 9-777 و ۳۵ فروند 8-777 به 205 فروند رسیده است.

در حال حاضر، شرکت هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین اپراتور هواپیمای بوئینگ 777 در جهان است.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه ۱۳ نوامبر، خطوط هوایی امارات سفارش ۹۵ فروند هواپیمای بوئینگ را به ارزش ۵۲ میلیارد دلار اعلام کرد که نخستین معامله بزرگ نمایشگاه هوایی دبی ۲۰۲۳ را رقم زد.

شرکت هواپیمایی دبی که متعلق به گروه امارات است، ۵۵ فروند هواپیمای اضافی بوئینگ 9-777 و ۳۵ فروند از 8-777 را سفارش داده است که تعداد کل سفارش‌های این شرکت هواپیمایی را برای جت‌های پهن‌پیکر  777X به ۲۰۵ فروند می‌رساند. خطوط هوایی امارات همچنین سفارش خود را برای هواپیما‌های بوئینگ 787 دریم‌لاینر از ۳۰ به ۳۵ فروند افزایش داده است که شامل ۱۵ فروند 10-787 و ۲۰ فروند 8-787 می‌شود.

پیشتازی کشورهای خاورمیانه در سفارش به ایرباس و بوئینگ

به گفته تحلیلگران شرکت مدیریت داراییAllianceBernstein، مشتریان منطقه خاورمیانه اکنون «بیشترین تعداد سفارش هواپیما‌های پهن پیکر ایرباس و بوئینگ را دارند. این سفارش‌ها ۳۰ درصد از کل سفارش‌های جهان را تشکیل می‌دهند. »

علت اصلی این روند مثبت این است که منطقه خاورمیانه یک مرکز مهم برای پرواز‌های طولانی‌مدت است. شرکت‌های بوئینگ و ایرباس نیز این منطقه را به عنوان منبع اصلی تقاضا برای هواپیما‌های پهن‌پیکر می‌دانند. این امر به دلیل چشم‌انداز رشد بلندمدت قوی در منطقه و بهبود تقاضا برای سفر هوایی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ است. این بهبود باعث افزایش خوش‌بینی و سفارش‌های شرکت‌های هواپیمایی شده است.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس و مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی و گروه امارات، در یک کنفرانس خبری گفت: «امارات بزرگ‌ترین اپراتور هواپیمای بوئینگ 777 است و سفارش امروز این موقعیت را تقویت می‌کند. ما از همان ابتدا تا این آخرین نسل هواپیمای  777X به‌طور جدی در برنامه بوئینگ 777 مشارکت داشته‌ایم.»

او افزود: «بوئینگ 777 برای استراتژی ناوگان و شبکه امارات برای اتصال شهر‌ها در همه قاره‌ها به‌طور مستقیم و بدون توقف به دبی بسیار مهم و ضروری بوده است.»

رئیس و مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی و گروه امارات خاطرنشان کرد: «ما از گسترش روابط خود با بوئینگ خرسندیم و مشتاقانه منتظر ورود و اضافه شدن نخستین فروند بوئینگ 9-777 به ناوگان خود در سال ۲۰۲۵ هستیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *