رسانه اقتصاد ترابری ایران

دوشنبه, 2 بهمن 1402
در شهرستان ابرکوه یزد صورت گرفت؛

توقیف 4 خودروی سنگین با رانندگان زیر ۱۵ سال در 72 ساعت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه یزد از توقیف 4 دستگاه خودروی سنگین با رانندگان زیر ۱۵ سال طی ۷۲ ساعت گذشته در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، محمد گلستانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه یزد اعلام کرد: «چهار دستگاه خودروی سنگین با راننده زیر ۱۵ سال، توسط عوامل فراجا توقیف و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.»

او اظهار کرد: «توقیف بلندمدت برای این خودروها که متأسفانه یکی از آنها نسبت به رانندگی پرخطر و حرکت خلاف جهت اقدام کرده بود، در دستور کار دادستانی است.»

گفتنی است؛ رانندگی با خودروی سنگین توسط رانندگان کم سن و سال، امسال در چندین مورد از سوی پلیس راه استان یزد در سطح جاده‌ها گزارش شده است. ماجرا از این قرار است که برخی از رانندگان خودروهای سنگین و تجاری بدون استخدام کمک‌راننده و به طمع جلوگیری از پرداخت هزینه، به سمت به‌کارگیری افراد کم‌سن‌وسال، بدون تجربه، بدون صلاحیت رانندگی و حتی فرزندان خود می‌روند. این موضوع بسیار مهم و حیاتی است و نه‌تنها زنگ خطر گسترانده شدن بساط رانندگان غیرحرفه‌ای و ناآشنا با این حرفه و صنعت را به صدا در می‌آورد، بلکه می‌تواند شیب افزایش تصادفات و سوانح جاده‌ای را افزایش داده و بر تعداد جانباختگان در سوانح رانندگی بیفزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *