رسانه اقتصاد ترابری ایران

سه شنبه, 24 اسفند 1400

تشکیل ۱۵۰۰ پرونده کلاهبرداری در حوزه رمز‌ارزها

رییس پلیس فتا انتظامی کشور از افزایش کلاهبرداری‌ها در حوزه رمز‌ارزها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران،سردار «وحید مجید» رییس پلیس فتا انتظامی کشور  درباره رمزارزها و کلاهبرداری‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد، گفت: در حوزه رمزارزها طبیعتا قانون گذاری با پلیس نبوده و بلکه قانون گذاری در این خصوص مربوط به بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: آن چیزی که در این خصوص متوجه پلیس است کلاهبرداری است که در این حوزه انجام می شود. ما در حوزه رمز ارزها در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۰۰ پرونده کلاهبرداری داشتیم و در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۲۰ پرونده و در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۵۰۰ پرونده کلاهبرداری به شگردهای مختلف در این حوزه داشته‌ایم.

رییس پلیس فتا انتظامی کشور با اشاره به روش‌های متعددی که در این حوزه مورد استفاده کلاهبرداران و مجرمان قرار می‌گیرد، گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداری در این حوزه سوءاستفاده از اعتماد شاکی است یا تبلیغات فریبنده در خصوص سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها است.

سردار مجید خاطرنشان کرد: در حال حاضر آن چیزی که حاکم و ناظر بر حوزه رمزارزها است توافق بین متعاملین در یک معامله است و در اسناد حقوقی و معاملات،‌این موضوع به عنوان اسناد تعهد آور که از لحاظ قانونی معتبر باشد پیش بینی نشده است و باید در این حوزه نیز قانونگذاری شود.

وی به مردم هشدار داد که با توجه به عدم وجود قوانین مشخص در این حوزه محدودیت‌هایی جهت برخورد با متخلفان وجود دارد.

به گفته رییس پلیس فتا انتظامی کشور پلیس فتا هیچ‌گونه مجوزی برای صرافی‌های رمزارزی صادر نکرده است و افرادی که خود را منتسب به پلیس فتا می‌دانند، درست نیست. به مردم هشدار می‌دهیم که برای ورود به این بازار مراقب باشند.

 

 

منبع خبر:ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *