رسانه اقتصاد ترابری ایران

صنایع خودروسازی

سه شنبه, 24 بهمن 1402
با حضور اصحاب رسانه انجام شد؛

تست‌درایو لاماری ایما هیبرید در پیست آزادی

با هماهنگی شرکت آرین پارس موتور، تست‌درایو لاماری ایما هیبرید، به‌عنوان جدیدترین محصول این شرکت، با حضور اصحاب رسانه در پیست اتومبیلرانی آزادی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، شرکت پارس ارین موتور روز گذشته (دوشنبه، 23 بهمن) فرصتی را فراهم کرد تا تست درایو لاماری ایما هیبرید، جدیدترین خودروی این شرکت به‌عنوان کراس‌اووری پاک توسط اصحاب رسانه انجام شد.

امکانات ایمنی و رفاهی

در لاماری ایما HEV شاهد به‌کارگیری امکانات ایمنی و رفاهی همچون سقف پانوراما، 6 عدد ایربگ، فرمان برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو و سردکن صندلی راننده، اتوهلد و ترمز پارک برقی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، درب برقی صندوق‌عقب، صندلی‌های برقی جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل، دوربین ثبت وقایع، تهویه اتوماتیک، سامانه پاک‌سازی هوای کابین، استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رادار خط‌خوان، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور و… هستیم.

ویژگی‌های ظاهری لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید در بخش ظاهری و کابین نسبت به نسخه استاندارد اسپرت شده است. این خودرو در بخش سپر جلو، جلوپنجره، سپر عقب و برخی جزئیات ظاهری و داخلی (کابین) با نسخه استاندارد متفاوت است.

در نمای جلو چراغ‌های روشنایی روز، همان چراغ‌های کشیده و نواری شکلی است که در دیگر نسخه‌های لاماری استفاده شده است. این چراغ‌ها به وسیله نواری زاویه‌ای شکل به اسپلیترها نزدیک شده‌اند که جلوه خوبی را ایجاد کرده است. طراحی سپر عقب و همچنین رکاب‌ها هم تغییر کرده تا به همراه رینگ‌های اسپرت، یک ظاهر جوان‌پسند و قوی را در لاماری ایما هیبرید ببینیم.

ویژگی‌های فن لاماری ایما هیبرید

قوای محرکه لاماری هیبرید از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به همراه یک موتوربرقی تامین می‌شود که می‌تواند نهایت قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۰۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس اتوماتیک از نوع ECVT یا DHT به چرخ‌های جلو منتقل کند.

در محور جلو سیستم تعلیق از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است که سواری نرم و خوبی را می‌توان با آن تجربه کرد. ظرفیت مخزن سوخت لاماری ایما اچ ای وی ۵۵ لیتر و مصرف سوخت میانگین این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵.۳ لیتر است.

لاماری ایما هیبرید با قابلیت‌‌هایی همچون میانگین مصرف سوخت ۴.۷ لیتر بر صد کیلومتر، یکی از خودروهای پاک و با کارایی بالا در بازار خودروی ایران است. همچنین، این خودرو در رانندگی شهری، فقط از ۴۰ درصد توان موتور بنزینی استفاده می‌کند که باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش میزان آلایندگی هوا می‌‌شود.

خودرو همچنان شتاب خوبی دارد و هماهنگی موتور و گیربکس هم مناسب است. باتری‌های ۲ کیلووات ساعتی خودرو حالت بازیابی انرژی و شارژ از این طریق را دارند.

در حالت اسپرت، موتور برقی و بنزینی را همزمان دارید که بهترین شروع به حرکت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *