رسانه اقتصاد ترابری ایران

وزارت راه و شهرسازی

دوشنبه, 16 بهمن 1402
وزیر راه وعده خود را نقض کرد؛

تداوم دومینوی وعده‌ها برای افتتاح راه‌آهن رشت – کاسپین

در حالی که وزیر راه و شهرسازی پیش از این از افتتاح راه‌آهن رشت – کاسپین در بهمن ماه خبر داده‏ بود، امروز وعده خود را نقض کرد و از تحقق آن تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، افتتاح خط ریلی رشت – کاسپین به رویایی آرمان‌گرایانه تبدیل شده است چراکه چندین و چند بار از سالیان گذشته تا امروز وعده افتتاح آن از زبان مسئولان مختلف شنیده شده است اما هر بار به بهانه‌ای خلف وعده شده و به تاخیر افتاده است تا اینکه در سال جاری نه‌تنها مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه و مدیران و کارشناسان این مجموعه بلکه وزیر راه و شهرسازی افتتاح راه‌آهن رشت – کاسپین و اتصال ریلی خلیج‌فارس به دریای خزر را در بوق و کرنا کرده بود.

با این حال با گذشت 16 روز از بهمن،‌ مهرداد بذرپاش،‌ وزیر راه و شهرسازی بار دیگر وعده دولت را برای این کار نقض کرد و رسیدن قطار را به کاسپین به اسفند ماه حواله کرد.

او اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال، خط ریلی رشت به کاسپین را راه‌اندازی کنیم که دریای خزر را به خلیج فارس متصل می‌کند و نقش کاربردی در انتقال بار دارد و اتصال بندر به بندر را فراهم می‌کند.

این در حالی است که به گفته کارشناسان، خط ریلی رشت – کاسپین اگر تا بندر انزلی کشیده نشود و به پای اسکله‌های انزلی نرسد قابلیت کارایی و توجیه اقتصادی خود را از دست می‌دهد.

امضال قرارداد تجاری راه‌آهن رشت – آستارا؛ به‌زودی

در ادامه، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارداد خط ریلی رشت – آستارا با طرف روسی گفت: «قرارداد تجاری و اداری رشت – آستارا همین روزها امضا می‌شود؛ چراکه مدیرعامل شرکت روسی فردا به ایران می‌آید که قرارداد امضا شودو و مشغول مذاکرات پایانی برای راه‌آهن رشت – آستارا شویم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *