رسانه اقتصاد ترابری ایران

اتاق‌های بازرگانی

یکشنبه, 13 شهریور 1401
در شهریور ماه انجام می‌شود؛

برگزاری دوره‌های آموزش حمل‌ونقل و تجارت در اتاق تهران

موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق تهران (آیتک) شش دوره آموزشی از جمله «آشنایی با کانتینر و اصطلاحات کاربردی حمل دریایی»، «قوانین و مقررات امور گمرکی و ترخیص کالا»،«تهیه و تنظیم قراردادهای تجاری بین‌المللی» و.... برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، اتاق بازرگانی تهران در ادامه اجرای برنامه‌های آموزشی خود، شش دوره کاربردی را به نام «مهارت‌های بازرگانی»، «تولید محتوا»، «تهیه و تنظیم قراردادهای تجاری بین‌المللی»، «بازاریابی بین‌المللی»، «قوانین و مقررات امور گمرکی و ترخیص کالا»، «آشنایی با کانتینر و اصطلاحات کاربردی حمل دریایی» در تقویم آموزشی شهریورماه قرار داده و فعالان اقتصادی و متقاضیان شروع کسب‌وکار می‌توانند از این فرصت بهره‌برداری کنند.

از الف تا یاء مهارت‌های بازرگانی

شروع دوره آموزشی آنلاین و جامع «مهارت‌های بازرگانی» از 14 شهریور ماه بوده و هدایت آن را طبق جدول زمان‌بندی، جمعی از اساتید برجسته حوزه بازرگانی بر عهده خواهند داشت.

در این دوره آموزشی موضوعاتی چون کلیات تجارت بین‌المللی، سیستم طبقه‌بندی کالا HS، اینکوترمز 2020، لینکدین، حمل‌و‌نقل بین‌المللی، آشنایی با فرایند گام به گام واردات، آشنایی با فرایند گام به گام صادرات، مقررات گمرکی و EPL، ثبت سفارش، روش‌های پرداخت بین‌المللی، قراردادهای تجاری بین‌المللی و مذاکرات تجاری آموزش داده می‌شود.

خبرگی در تولید محتوا

دوره آموزشی آنلاین «تولید محتوا» نیز در روزهای 17، 19 و 24 شهریورماه در ساعات 17 تا 20 برگزار می‌شود. در این دوره، اصول تولید محتوای موثر برای اینستاگرام، شیوه نگارش متون تبلیغاتی، ایده‌های تولید محتوای اثربخش، نحوه کشف کلمات کلیدی کسب وکار و شیوه تولید محتوا در لینکدین تبیین می‌شود.

آموزش ارکان تنظیم قراردادهای تجاری بین‌المللی

دوره آموزشی آنلاین «تهیه و تنظیم قراردادهای تجاری بین‌المللی» هم در روزهای 19 و 21 و 23 و 28 و 30 شهریور ماه از ساعت 17 الی 21 برگزار خواهد شد.همچنین مفاهیمی چون ارکان مذاکره قرارداد، قراردادهای خرید و فروش، بررسی چند نمونه قراردادهای اخذ نمایندگی انحصاری، مهارت‌های لازم برای عقد قرارداد، شیوه نگارش قرارداد همکاری، شیحوه تنظیم یادداشت تفاهم و بررسی چندنمونه قرارداد نفت و گاز و بررسی موارد حقوقی و تطبیق آنها با قوانین تجاری جزء سرفصل‌های آموزشی این دوره خواهد بود.

آموزش بازاریابی بین‌المللی

همچنین دوره آموزشی آنلاین «بازاریابی بین‌المللی» نیز در21 شهریورماه آغاز شده و در روزهای زوج از ساعت 17 الی 20 برگزار می‌شود.

سرفصل‌های آموزشی در این دوره نیز شامل ارزیابی صادراتی محصول و شرکت، تحقیقات بازار بین‌المللی، استفاده از ابزارهای کاربردی، اولویت‌بندی و آنالیز کشورهای هدف صادرات، استراتژی‌های ورود به بازارهای بین‌المللی، تدوین نقشه جامع صادرات، روش‌های بازاریابی دیجیتال در شناسایی و ارتباط با مشتریان بین‌المللی و بررسی جامع و کاربردی ابزارها و رسانه‌های اجتماعی بین‌المللی به‌منظور بازاریابی بین‌الملل خواهد بود.

درباره گمرگ و قانون امور گمرکی چه می‌دانید؟

این دوره آموزشی در روزهای 21 و 22 شهریورماه و در ساعات 16 الی 20 برگزار می‌شود و سرفصل‌های آموزشی این دوره شامل بررسی نکات کلیدی قانون امور گمرکی، رویه‌های گمرکی در حوزه واردات قطعی، ورود موقت، ورود موقت جهت پردازش، مرجوعی، ترانزیت داخلی و ترانزیت خارجی و مصادیق قاچاق کالا خواهد بود.

آشنایی با کانتینر و اصطلاحات کاربردی حمل دریایی

دوره آموزشی دیگری که در این ماه برگزار می‌شود، دوره «آشنایی با کانتینر و اصطلاحات کاربردی حمل دریایی» خواهد بود که مدت آن، 8 ساعت بوده و در روزهای 29 و 30 شهریور ماه در ساعات 16 الی 20 برگزار می‌شود.

سرفصل‌های آموزشی این دوره به اصول و مبانی حمل‌ونقل دریایی، مسئولیت حقوقی متصدی حمل دریایی، کنوانسیون‌ها و قوانین حاکم بر حمل دریایی، آشنایی با وظایف و نقش  Principal، agent، line، invoice، آشنایی با بارنامه و انواع بارنامه‌های دریایی و آشنایی با اصطلاحات رایج و کاربردی در کشتیرانی می‌پردازد.

علاقه‌مندان به حضور در این دوره‌های آموزشی برای ثبت‌نام باید به سایت موسسه آموزش به آدرسedu.tccim.ir  قسمت دوره‌های آموزشی (دوره‌های کوتاه‌مدت) مراجعه کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت، کلاس‌ها بر اساس تاریخ واریز وجه ثبت‌نام از سوی متقاضیان تشکیل خواهد شد.

منبع خبر: اتاق بازرگانی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *