رسانه اقتصاد ترابری ایران

حمل و نقل هوایی

دوشنبه, 6 آذر 1402
با سرمایه‌گذاری 950 میلیون دلاری و به‌منظور خودکفایی؛

امارات مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما می‌سازد

شرکت هواپیمایی امارات برای ساخت یک مرکز مهندسی جدید در Dubai World Central  برای پشتیبانی از ناوگان هواپیمایی امارات و الزامات عملیاتی آن 950 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد. گروه فرودگاه‌های فرانسه ADP Ingénierie  به‌عنوان مشاور با این پروژه همکاری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، امارات می‌خواهد یک مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما بسازد که بتواند هواپیماهای خود را برای سال‌های آینده تعمیر و نگهداری کند. این مرکز می‌تواند به اندازه کافی بزرگ باشد تا هواپیماهای سایر شرکت‌های هواپیمایی را نیز پشتیبانی کند.

ساخت فاز اول پروژه مرکز مهندسی جدید در سال 2024 آغاز و در سال 2027 تکمیل می‌شود. اگر نیاز به ظرفیت بیشتر باشد، فاز دوم در آینده دنبال خواهد شد.

این مرکز جدید از مصالح ساختمانی سبز ساخته می‌شود و از انرژی خورشیدی و سیستم‌های بازیافت استفاده می‌کند تا اثرات محیط‌زیستی خود را کاهش دهد.

فاز اول این مرکز در دبی ورلد سنتر شامل هشت آشیانه تعمیر و نگهداری که می‌توانند هر هواپیمای تجاری تا اندازه A380 را در خود جای دهند، یک آشیانه رنگ، یک تأسیسات راه‌اندازی موتور، حدود 20 کارگاه پشتیبانی، تاسیسات ذخیره‌سازی و دفاتر اداری است.

این مرکز در ابتدا به‌عنوان مکمل مرکز مهندسی امارات موجود در فرودگاه بین‌المللی دبی عمل خواهد کرد.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس و مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی امارات و گروه، گفت: «این سرمایه‌گذاری بزرگ نشان می‌دهد که ما به توسعه امارات و صنعت هواپیمایی آن در آینده اعتماد داریم.»

گفتنی است؛ این مرکز جدید امارات را قادر می‌سازد تا در زمینه تعمیر و نگهداری، تعمیرات اساسی و همه الزامات مهندسی برای ناوگان هواپیمایی خود کاملاً خودکفا باشد.

این مرکز خدمات گسترده‌ای را از جمله بررسی‌های معمول هواپیما، رنگ‌آمیزی سفارشی، برنامه‌های تعمیر و نگهداری سبک تا سنگین، تعمیر و آزمایش موتور، تجهیزات کامل کابین داخلی و تبدیل هواپیما ارائه می‌دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *